Jump to content
Annons

#4 Cheater


Recommended Posts

Mycket bättre 😆

Gitarren som spelar melodin på refrängen. Skulle du kunna sprida ut den mer i kanterna, dubba den eller vad som helst så du får iväg den ifrån mitten. (Jag VET inte att det kommer att bli bättre, men jag kan tänka mig att sången skulle fästa bättre i kompet då). Testa =)

.Viktor

Härligt...

Ja, jag skulle kunna lägga ut den och sära lite på dem men jag vill nog inte....

Hela idén när jag gjorde slingan var att den skulle slåss med sång melodin så att det blir svårt att särskilja dem...

Har faktiskt för mig att jag provat att sära på dem utan tillfredställande resultat...

Jag tyckte basen var oförskämt övermixad i den här när jag nu lyssnade igen.

Det var inget som du upplevde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tycker att det låter väldigt bra. Har iof skitiga högtalare, men men. Hade valt mer tryck och närhet och högre volym i trummorna, då det inte blir något riktigt flyt eller ös i låten. Kanske lite högre sång. Kanske så du vill ha det, kan inte genren så bra.

Över lag var det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är den senaste mixen upp och dessutom av den senaste popdaskaren jag klämt ut...

Nu tycker jag lyckats riktigt bra med mix och mastring (fast det tycker jag varje gång).

Har fått väldigt mycket bra tips och hjälp här och det är jag evigt tacksam för!

(Har förvisso inte hört den här ordentligt på högt i högtalare eftersom jag mixade på natten, det får bli morgondagens mardröm. Nu ska jag invagga mig i den eventuella villfarelsen att jag vet hur man gör bra ljud)

Link to comment
Dela på andra sajter

Differences

Jag tycker faktiskt den här mixen blev riktigt lyckad. Eventuellt är sången lite hög på andra versen.

Jag har fokuserat på att försöka få lite tryck i basen utan att det det blir mullrigt och jag tycker att det är hyfsat.

Någon som har något att tillägga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😉 Aja, panoreringens mängd varierar ju i olika anläggningar så du får väl testa i bilen och i lite olika hörlurar också så märker du väl hur mycket du vill ha den.

Mina monitorer och mina öron tycker det är gränsfall till väl panorerat men som sagt, smaken är som baken, så är även lyssningen.

Ska lyssna på dina andra låtar en annan dag också. =)

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina låtar men jag vill höra Cheater igen. Den tycker jag är din bästa.

Oj, nu läser Kurt Cobain min tråd ser jag, vilken ära 😉

Cheater kommer att komma så fort jag vågat mig på att göra en ny mix av den... Så länge finns ju alltid den gamla hederliga versionen på min myspace sida!

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Cheater

jag tycker att vad jag än gör att det är för vassa S och att det är för mycket bas.

i mina illeröron,

vassa S, ja, låter som en gammal kolmic 😮

men inte utan charm, det blir en särprägel på ljudbilden 😉

Basen låter Ok.

härligt vemodig låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Cheater

jag tycker att vad jag än gör att det är för vassa S och att det är för mycket bas.

i mina illeröron,

vassa S, ja, låter som en gammal kolmic 😄

men inte utan charm, det blir en särprägel på ljudbilden 🙁

Basen låter Ok.

härligt vemodig låt!

Ahah....

Jag har deessat, skurit och skurit för att få bort de där jäkla essen men inte. Ska prova att skära en gång till nu på en gång för att se om det blir något bättre.

Tusen tack för att du tar dig tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj sicken go låt! Kan inte ens tänka ut något vettigt att säga om inspelningen å om andra detaljer. Jag bara lyssnar å njuter. Den e ju klockren rakt igenom den här! Så otroligt bra låt med fint arr! Tack för den sköna musiken!

Ps. menar cheater. har inte lyssnat på de andra ännu...

MVH/Leif

Redigerat av Leifisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj sicken go låt! Kan inte ens tänka ut något vettigt att säga om inspelningen å om andra detaljer. Jag bara lyssnar å njuter. Den e ju klockren rakt igenom den här! Så otroligt bra låt med fint arr! Tack för den sköna musiken!

Ps. menar cheater. har inte lyssnat på de andra ännu...

MVH/Leif

Oj, vad kul att höra att låten tilltalar dig så mycket. Det är ju sånt man hoppas på när man skriver!

Tusen tack och bock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj sicken go låt! Kan inte ens tänka ut något vettigt att säga om inspelningen å om andra detaljer. Jag bara lyssnar å njuter. Den e ju klockren rakt igenom den här! Så otroligt bra låt med fint arr! Tack för den sköna musiken!

Ps. menar cheater. har inte lyssnat på de andra ännu...

MVH/Leif

Oj, vad kul att höra att låten tilltalar dig så mycket. Det är ju sånt man hoppas på när man skriver!

Tusen tack och bock!

Ja, det e ju drömmen att skapa låtar som ger folk rysningar ända in i hjärtroten! Här e du storslagen, enligt mitt tycke!

Lycka till i fortsättningen! Ser fram mot fler goa låtar från dig!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj sicken go låt! Kan inte ens tänka ut något vettigt att säga om inspelningen å om andra detaljer. Jag bara lyssnar å njuter. Den e ju klockren rakt igenom den här! Så otroligt bra låt med fint arr! Tack för den sköna musiken!

Ps. menar cheater. har inte lyssnat på de andra ännu...

MVH/Leif

Oj, vad kul att höra att låten tilltalar dig så mycket. Det är ju sånt man hoppas på när man skriver!

Tusen tack och bock!

Ja, det e ju drömmen att skapa låtar som ger folk rysningar ända in i hjärtroten! Här e du storslagen, enligt mitt tycke!

Lycka till i fortsättningen! Ser fram mot fler goa låtar från dig!

MVH/Leif

Härligt verkligen...

Ja, du har väl inte undgått och sett de andra låtarna i tråden min. Och jag kommer nog slänga upp några till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj sicken go låt! Kan inte ens tänka ut något vettigt att säga om inspelningen å om andra detaljer. Jag bara lyssnar å njuter. Den e ju klockren rakt igenom den här! Så otroligt bra låt med fint arr! Tack för den sköna musiken!

Ps. menar cheater. har inte lyssnat på de andra ännu...

MVH/Leif

Oj, vad kul att höra att låten tilltalar dig så mycket. Det är ju sånt man hoppas på när man skriver!

Tusen tack och bock!

Ja, det e ju drömmen att skapa låtar som ger folk rysningar ända in i hjärtroten! Här e du storslagen, enligt mitt tycke!

Lycka till i fortsättningen! Ser fram mot fler goa låtar från dig!

MVH/Leif

Härligt verkligen...

Ja, du har väl inte undgått och sett de andra låtarna i tråden min. Och jag kommer nog slänga upp några till.

Nä, ska kolla upp dem med detsamma vettö! :-)

Ha de nice så länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på alla låtarna du la upp nu. De kommer att gå varma här hemma! Väldigt skön musik! Vem e förresten kvinnan som lägger en del av stämmorna? det låter väldigt vackert!

Tack för fin musik å inspisation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på alla låtarna du la upp nu. De kommer att gå varma här hemma! Väldigt skön musik! Vem e förresten kvinnan som lägger en del av stämmorna? det låter väldigt vackert!

Tack för fin musik å inspisation!

Åh... jättekul!

Kvinnan du nämner är en väldigt god vän till mig, Anna. Hon är en väldigt duktig sångerska och väldigt bra att ha när man behöver körer.

Jag har mixat alla låtarna tillsammans nu för att det ska bli lite jämnare dem emellan. Ska lyssna på dem imorgon igen och om det låter bra lägger jag upp de versionerna istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har deessat, skurit och skurit för att få bort de där jäkla essen men inte. Ska prova att skära en gång till nu på en gång för att se om det blir något bättre.

nu är dom vassa S'en borta !

man får aldrig ge upp 🙂

Super, tack för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...