Jump to content
Annons

My name is Pogo - First kiss


Fidden

Recommended Posts

Equality:

Ja, stick hade inte varit fel. Många som påtalat avsaknaden av omväxling. Att du säger att det är en av mina bättre är ju det ett väldigt gott betyg, då jag vet vad du tycker om mitt övriga material 🙂

Karl:

Kul att du gillar det, fast tyvärr är det "fel" bror jag nämner i denna :rolleyes:

Och igen, grymt kul att göra folk glada.

Mellis:

Nu får du vänta att säga nåt sådär positivt igen tills nån har tagit ner mig på jorden 🙂

Tack som tusan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finemang, Fidden!

Äntligen en person som har vett att skapa ett break i låten! ABC vad gället producerande.

Kritik då? Ja, kanske att sången är lite odynamisk. Alltså, jag önskar mer uttryck. Nu ligger sången för det mesta i samma nivå sas. Detta är ju ganska elementärt vad gäller producentens roll vid inspelningen: att få sångaren att uttrycka vad som sjöngs, men kan vara knepigt ibland om man är själv, tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon!

Mycket bra låt. Sen låter det visst indie. Svensk indie (Melodika har alltid varit svensk indies huvudinstrument) även endel annat men det är inte intressant för det här är musik som är stark i sig själv.

Angående engelskt uttal så vore det mycket sämmre att fösöka sjunga på någon sk. korrekt engelska ( vad nu det är). Fidden är en man av det globala och som sådan sjunger Fidden på broken English.

Vad vore the Kinfe med amerikansk accent.

Låten är överdjävligt Grymt Bra!

Edit: Sabba inte låten med ett stick. Tycker även att texten är underbar.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller sound så var min första tanke The Waterboys med Fisherman's blues

Rätt häftigt vad en mandolin kan lyfta en låt egentligen. Nu menar jag inte att Din låt inte klarar sig utan den men kommer förutom Mike Scott and the Waterboys att tänka på en gammal låt av McGuiness Flint - When I'm dead and gone som är mer hitlistebetonad, blir ett himla drag med den där mandolinen som till slut klingar som tinnitus i huvve. 😲😄 De hade inte en melodika utan fula kazoo:er som körde tvåstämmigt och om möjligt ett ännu fulare, akustisk gitarrsolo och det bidrog till nån slags trashank-/ hippieimage långt innan Dylans Rolling Thunder Revue. Men det var länge sen pöjkar...

edit: språkligheter

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

*host* taktikbump *host*

Tokai:

Är nog lite böjd att hålla med om sången där, och det är ju som du säger svårt att göra det på egen hand. Fast å andra sidan vill jag nog inte krysta fram nån inlevelse, hela Pogo-projektet är tänkt att vara lite mer personligt än vad jag gjort tidigare, så det fick bli som det blev, och jag är kanske lite uttryckslös 🙂

Tackar för kommentar och kul att det gillas!

DivineCo:

Tack, jag ville ju att det skulle vara indie, skönt att någon tycker att det är det 😄

Kul att du gillar't!

Equality:

Kazoo, hehe det känns som att det kan bli en het ingrediens det också med tiden. Tackar för idén 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
mellis (oregistrerad)

Hej där fredrik!

Jag har varit borta från detta forum ett tag.. men hittade ganska lätt tillbaks 😉

mindes att jag föll för din låt och hittade nu denna gamla tråd!

Jag har kommit in i en granada-period igen och din låt ligger lätt i samma klass!

Väldigt väldigt roligt att höra den igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...