Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har ett hörn i min lägenhet som ja tänkte bygga ett micbås i.

nån som har nån länk eller liknande om ritningar eller liknande trådar??

det är hårda betongväggar i hörnan.

hur är det med akustiken i små micbås? är det värt att bygga det ens? nu spelar jag in i ett rum bara. ingen dämpning förutom möbler. kan tänka mig att d blir mindre akustik i lilla micbåset. men d kan man ju lösa me reverb.... eller?

det är vokaler, reggea, raggaton, hiphop, rap, dikter som ska spelas in.

nått positivt borda vara, ifall ja fixxar riktigt bra dämpning, att man kan spela in sent på kvällarna , kanske på nätterna utan att grannarna klagar... 🙂

😄😄😄😄😄😆😄

Annons
Guest tsmalmbe
Posted
nått positivt borda vara, ifall ja fixxar riktigt bra dämpning,

Ljudisolering och dämpning går inte alltid hand i hand. Och fixas inte på samma sätt heller.

Posted

ok

jag undrar om det är möjligt att få till det på så sätt att jag kan spela in under nätterna utan att grannarna skulle klaga på detta?

Guest tsmalmbe
Posted

Dyrt, tar mycket utrymme. Du måste i princip bygga nya innerväggar och golv med ljudisolerande lager till det nuvarande. Inget får leda ljud, allt ska vara flytande.

Om man inte vill vara så extrem kan man ju bygga ett litet "hus" av tjocka madrasser omkring sig, spela in och fråga grannarna nästa morgon om de vaknade... elgitarr och trummor kan du nog glömma i varje fall.

Posted (edited)

det är alltså bara vokaler, inga instrument.

det behöver inte vara snyggt, o jag ska inte ha nån glaskiva.

Edited by Luigi