Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

Ånej, det där är inte autotune. Lär er skilja på vocoder och autotune. Detta är nån vocoder, tycker det låter som Bruno/reso i protools. Kan va nån annan vocoder med, men autotune är det inte.

Edited by TTA
Posted

jag tycker vocodern i fl studio är riktigt dryg och jobbig att arbeta med.

har någon tips på vilket "andra" instrument man skall använda för att få en klarare röst?

I vocodern använder man ju sin egen röst plus ett annat instrument som läggs samman, iallfall är det så i fruityloops. Och beroende på det andra instrumentet man använder så får man olika renligheter på rösten.

Posted (edited)

Det är ju så en vocoder funkar. En av de bästa mjukvaruvocoders jag har använt är MDA Talkbox. Den är dessutom gratis. Jag har faktiskt inte hört någon mjukvaruvocoder som artikulerar så bra som den. Ladda ner den från Mda-sajten.

Testa använd en vanlig sågtand med lite dist på, det blir superbra.

Edited by TTA
Posted

Härlig låt 😉 Den effekten vocodern var najs 🙂 Någon som pallar berätta hur man lägger på en sågtand på sina vocals med mda pluggen? 🙂

Hade gott alla

Peace

Posted
Ånej, det där är inte autotune. Lär er skilja på vocoder och autotune. Detta är nån vocoder, tycker det låter som Bruno/reso i protools. Kan va nån annan vocoder med, men autotune är det inte.

Satt med helt kassa hörlurar, sorry. Finns ett enkelt template i Fl

File >> Templates >> Vocoder

Lättaste sättet att förstå sig på den, 😉

Posted
Det är ju så en vocoder funkar. En av de bästa mjukvaruvocoders jag har använt är MDA Talkbox. Den är dessutom gratis. Jag har faktiskt inte hört någon mjukvaruvocoder som artikulerar så bra som den. Ladda ner den från Mda-sajten.

Testa använd en vanlig sågtand med lite dist på, det blir superbra.

Var på mda-sajten finns den? 😉