Henke Posted August 4, 2004 Posted August 4, 2004 Har länge undrat över vad Scroll-Lock-tangenten kan användas till. Jag kan inte finna något användningsområde för den... Någon som vet?
VacUm Posted August 4, 2004 Posted August 4, 2004 Är väl något som hängt med sedan dos-tiden skulle jag tro. Gick det inte pausa med den när man listade nåt som inte kom plats på skärmen?
Egghuvud Posted August 4, 2004 Posted August 4, 2004 Scroll Lock är en tangent som återfinns på så gott som alla tangentbord till persondatorer. Användes tidigare för att styra bläddringen (rullningen) av text på tangentbordet. I windowsmiljö har den begränsade funktioner, men används i vissa program. Enligt initierad källa! 😳
Henke Posted August 4, 2004 Author Posted August 4, 2004 Tack! Då kanske jag kan sova ostört om nätterna i forsättningen!
Guest maxmaxmax Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Den är assignad till att processa på reverb + kompressor + De-esser i nuendo hos mig, när man har bråttom med sina körer.
Egghuvud Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Man gör alldeles för lite makron, fast det är så lätt i SX (nuendo): Fattar inte varför jag aldrig tar mig tid att underlätta en del av komandona. Istället sitter man och klicketiklickar. T e x F11, välj instrument, klick klick klick. 😄
Recommended Posts