Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hallå!

Jag undrar om det finns något program som kan försätta endast den ena skärmen i något slags energisparläge då man sitter med två stora tunga klossar till monitorer (bildskärmar).

Stänger jag av min ena skärm på huvudströmbrytaren så störs den andra skärmen ganska så kraftigt av den stora spänningskicken när den slås på igen, och jag är orolig för att den ska ta skada av detta om detta upprepas?

Windows Energischema fungerar endast för bägge skärmarna samtidigt och det finns ingen knapp på mina skärmar för något sleep läge heller...

Har ni några tips & råd?

Tack på förhand/ Kail

Annons
Guest tsmalmbe
Posted

Köp flata skärmar så sparar du ihop deras pris på elräkningen på ett år.

Posted

Ha ha ha.

Jo, Om jag bara hade råd at lägga ut de pengarna nu så...

Men det är inte elräkningen jag är rädd för. Problemet är att det brummar lätt i gitarren pga av all strålning ifrån skärmarna när bägge är på...

/Kail

Guest tsmalmbe
Posted

Köp en par filter från CO och lägg en per monitor? Förlusten är ju inte stor om det inte löser ditt problem, och du kan ju alltid använda dom till att skydda din andra utrustning i så fall.