Jump to content
Annons

1up-Tack (Låt 24 av 24 i julprojektstråden!)


1up

Recommended Posts

JA då var det dax för lucka 12...

Gillar trummorna mycket........ 😄

elpaianot Känsligt o fint...Lite längre med mera variationer myser jag gärna ner i en fotölj med en conjak o en ciggar...

Kämpa på

😉

ps har inte fått den berömda ur det berömde med du vet vad men det kommer ....

Tack 🙂 Det värmer det du skriver. Ser brasan och den sköna fåtöljen du sitter i. 😄 Jag PM:ar om låten kommer i ny version. (Inte så troligt, men man ska aldrig säga aldrig.)

hehe Ingen brådska så. Den som väntar på något gott. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

boracay_palm_trees1.jpg

LÅTNAMN: 1up-Cabana Beach Club (låt 13 av 24 i julprojektet! De andra 12 låtarna finns högst upp i tråden)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: strandklubbsmusik med gung

LÅTLÄNGD: 2:23

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 320 kbps

STORLEK: 5.6 MB

STATUS: hacka till kaffeved

Direktlänk: 1up-Cabana Beach Club

Eldkastaren, saxen och sågen. Dissikera skräpet.

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket roligt och ambitiöst projekt du har kört igång!! Man blir väldigt inspirerad själv, tack för det! Har precis lyssnat igenom alla låtarna, kvaliteten är varierande både musikaliskt och produktionsmässigt men det bryr jag mig inte det minsta om. Din fantasi och lekfullhet är det som räknas! Skitbra! 10 låtar kvar, ska bli spännande att få höra!! 😳

M.v.h Bänkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas:

Tack! Det hårda arbetet verkar ha gett viss utdelning då. Satt ap-länge med synthstråkarna. Från början var den huvudinstrument, men när den förpassades til bakgrunden kraftigt ned EQ:ad ja då "satt" låten. Den var verkligen rolig att göra. 😛

Light Head:

Ja det är väldigt lugnt. 😄 Jadu, hon med den sensuella rösten får gärna höra av sig (*blink, blink*), så gör vi något av denna låt. 😄

BÄNKT:

Wow vilken ära! 😳 Du har verkligen lyssnat på alla 13! Nu blir jag jätteglad. 😄 Att lyckas inspirera andra gör att det känns meningsfullt att fortsätta i allra högsta grad. Ha en bra dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Cozy (låt 14 av 24 i julprojektet! De andra 13 låtarna finns i trådens

första post.)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: cozy soft easy listening

LÅTLÄNGD: 5:04

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 320 kbps

STORLEK: 11 MB

STATUS: mysig

Direktlänk: 1up-Cozy

jag hittade en plånbok här på forumet nyss. Så saknar du en kan den återfås mot beskrivning

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag tacka för denna julkalender! Mycket trevlig idé, för oss som inte kan köpa julkalendrar för att vi är för gamla 😕

Låt 13: cool låt, Beach-sången. Alltså både 13 och 14 hör hemma på ett album med skön cozy-avslappnar musik. Betyg: 13:femma, 14:tre plus (sorry men lite för repititiv musik) Kan du inte kidnappa en sångerska som alltid står till tjänst med sin röst? 🙂

Iofs fick jag veta av dig, att du hittat en (2?), under min frånvaro. Hennes röst är väldigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar trummorna mycket........ 🙂

elpaianot Känsligt o fint...Lite längre med mera variationer myser jag gärna ner i en fotölj med en conjak o en ciggar...

Håller med om vad du skriver, dvs bra jobbat 1up! Stavas det Cognac eller konjak eller conjak förresten? 😕

(svag kanske stark 5:a för låt nr 12 alltå)

Link to comment
Dela på andra sajter

höhö Den drycken kan nog stavas på alla de där sätten. 😠 Vilken tur jag har att mitt frukostbord av låtar går hem hos även de som är bosatta i det fjärran landet i Öster!

Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

ap.jpg

LÅTNAMN: 1up-Apple Polka (låt 15 av 24 i julprojektet! De andra 14 låtarna finns i trådens första post!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: Polka!

LÅTLÄNGD: 5:04

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 192 kbps

STORLEK: 5 MB

STATUS: Bit nu inte i det sura äpplet!

wtf? Skrev jag det där ^ eller har någon mitt password och editerat? haha sjukt. minns de då inte.

Direktlänk: 1up-Apple Polka

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång.

Solen har precis sjunkit här..

Äpple polka. Mysig musik! Polka,polka,polka, låter lite tango på nåt ställe??? Vet inte så mycket om dansmusikstilar, men jag vet att en slavisk skönhet med sensuellaste rösten i världen borde sjunga till det här stycket, för att uppnå fulländning. Nu blir det bara en svag 4:a. Men du är skicklig på den här typen av glad, få-en-i-god-stämning-musik, helt klart. Men det har jag väl sagt tidigare...

Kort och koncist (motsatsen till mig), men mycket känsla på det mindre utrymmet eller nåt.... Det du menar med bundet/löst i en annan tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyssta idéer. Diggade Christmas Love. Vad är det för stråkar du har använt, eller är det möjligtvis loopar? För det lät jäkligt schyssta, skön disco-feeling på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång.

Solen har precis sjunkit här..

Äpple polka. Mysig musik! Polka,polka,polka, låter lite tango på nåt ställe??? Vet inte så mycket om dansmusikstilar, men jag vet att en slavisk skönhet med sensuellaste rösten i världen borde sjunga till det här stycket, för att uppnå fulländning. Nu blir det bara en svag 4:a. Men du är skicklig på den här typen av glad, få-en-i-god-stämning-musik, helt klart. Men det har jag väl sagt tidigare...

Kort och koncist (motsatsen till mig), men mycket känsla på det mindre utrymmet eller nåt.... Det du menar med bundet/löst i en annan tråd?

Jo Dividend, det är väl typ så jag menar. Och bundet i en hyffsat bestämd form och inom en bestämd ram rythmmässigt och tonfärgsmässigt.

En sångerska får gärna höra av sig. 🙂 Finns det plats för sång? Jo det kanske det gör. Text i stil med "vi plockar äpplen var dag och på kvällen dansar vi polka.."? 😄

Kul du gilla den här. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyssta idéer. Diggade Christmas Love. Vad är det för stråkar du har använt, eller är det möjligtvis loopar? För det lät jäkligt schyssta, skön disco-feeling på dem.

Tack, tack!

Undrar vart alla idéer kommer ifrån egentligen. 😄

Jo låten är en blandning av vsti's samplingar och loopar. Stråkarna är en loop.

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Shrink to Key (låt 16 av 24 i julprojektet! De andra 15 låtarna finns i trådens första post!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: You tell me?

LÅTLÄNGD: 4:21

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 192 kbps

STORLEK: 5 MB

STATUS: japps #16

Direktlänk: 1up-Shrink to Key

Något soft är det i alla fall! och otajt som en möbel från IKEA på sina hörn!

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Autumn in December (låt 17 av 24 i julprojektet! De andra 16 låtarna finns högst upp i denna tråd!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: Soft, very soft

LÅTLÄNGD: 2:04

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 192 kbps

STORLEK: 5 MB

STATUS: mjukt och rätt färdigt

Direktlänk: 1up-Autumn in December

Riktigt soft. njuut

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Shrink to key: chip-inspirerat så det stänker om det, för sololjudet,skulle du behöva en riktig gitarrist, el- ell clean-gitarr (vad fasen heter det). Bara en rekommendation.

Bra låt. 4:a eller så

Och så den lugna låten

Autumn in December: Lugnt värre, såna här softa saker bör egentligen vara 14 minuter så man kan sitta och meditera och närma sig nirvana långsamt men säkert, hehe 😆

Denna får också en 4:a av mig. Nä skall inte vara för snäll 😉 3:a eftersom den var så kort. Brist på tid---

Link to comment
Dela på andra sajter

Shrink to key: chip-inspirerat så det stänker om det, för sololjudet,skulle du behöva en riktig gitarrist, el- ell clean-gitarr (vad fasen heter det). Bara en rekommendation.

Bra låt. 4:a eller så

Och så den lugna låten

Autumn in December: Lugnt värre, såna här softa saker bör egentligen vara 14 minuter så man kan sitta och meditera och närma sig nirvana långsamt men säkert, hehe 😉

Denna får också en 4:a av mig. Nä skall inte vara för snäll 😛 3:a eftersom den var så kort. Brist på tid---

Mmm underbart är kort ibland. Speciellt vid massproduktion. 😄

Men det är ju en bra poäng. Stämningslåtar bör av sin natur vara längre för att hinna sätta lyssnaren i en viss stämning. Stort tack för att du hänger med i kalendern!

Shrink to Key har ju lite oldsch00l ljud som du säger. Är rätt nöjd med den även om den skulle tjäna på lite mer ödmjuk kompression.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade just nu på Autumn in December..

tyckte det var en del ljud där som distade..typ knaster 0:15 vet inte vad du använder för ljud där men tycker att det tar över för mycket, .. kanske lägre volym på det ljudet!..annars en cool låt!..😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade just nu på Autumn in December..

tyckte det var en del ljud där som distade..typ knaster 0:15 vet inte vad du använder för ljud där men tycker att det tar över för mycket, .. kanske lägre volym på det ljudet!..annars en cool låt!..😉

Det som låter som dist borde vara virveltrumman. Den är nedsamplad till lågt bitdjup för att ge oldsch00lkänsla. 🙂 Så det är meningen. Men med tanke på den annars mjuka låten borde jag nog valt att sänka dess volym ganska mycket. Nu är nästan allt som hörs när man tänker efter, den där virveltrummans "krasch". 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Ancient Egyptian Sex (låt 18 av 24 i julprojektet! De andra 17 låtarna finns också här nedan)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: erotiskt? 😄

LÅTLÄNGD: 3:02

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 224 kbps

STORLEK: 7 MB

STATUS: rätt så känslaladdat & ganska mycket humor

Direktlänk: 1up-Ancient Egyptian Sex

oh yeah, baby

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Dark Chip (låt 19 av 24 i julprojektet! De andra 18 låtarna finns också här nedan)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: Chiptune dags! 🙂

LÅTLÄNGD: 2:12

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 224 kbps

STORLEK: 7 MB

STATUS: chip is what you will hear and a kick ass bassline

Direktlänk: 1up-Dark Chip

"Goodbye my little friend... and you too!" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-EZ Flush (låt 20 av 24 i julprojektet! De andra 19 låtarna finns högst upp i tråden!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: Reklamparodi!

LÅTLÄNGD: 0:43

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 224 kbps

STORLEK: 2 MB

STATUS: klar

Direktlänk: 1up-EZ Flush

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-EZ Flush (låt 20 av 24 i julprojektet! De andra 19 låtarna finns högst upp i tråden!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: Reklamparodi!

LÅTLÄNGD: 0:43

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3, 224 kbps

STORLEK: 2 MB

STATUS: klar

Direktlänk: 1up-EZ Flush

Hehe. Sök jobb på TV-shop.¨

God jul

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: 1up-Jazz Ackord (låt 21 av 24 i julprojektet! De andra 20 låtarna finns i trådens första post!)

ARTIST/GRUPP: 1up

GENRE: JAZZ

LÅTLÄNGD: 0:36

KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell)

PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: WAV, 24 bit. 48khz

STORLEK: 10 MB

STATUS: Vill du utveckla den?

Direktlänk: 1up-Jazz Chords

Vill du göra något med den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...