Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har blivit helt tokig i akustisk/audio inspelning dom senaste dagarna… Jag kan inte låta bli att köpa mickar och skaffa nya akustiska prylar typ congas, bongos, trumset etc... Jag tror jag har lästa varenda mick annons på nätet…

Jag vet inte vad som tagit åt mej, jag har spenderat en liten förmögenhet bara på några dagar…

Finns det någon som haft liknande symptom, hur länge varar det…?

🙂

Annons
Posted
Jag har blivit helt tokig i akustisk/audio inspelning dom senaste dagarna… Jag kan inte låta bli att köpa mickar och skaffa nya akustiska prylar typ congas, bongos, trumset etc... Jag tror jag har lästa varenda mick annons på nätet…

Jag vet inte vad som tagit åt mej, jag har spenderat en liten förmögenhet bara på några dagar…

🙂

Absolut. Senast var det mandolin. Tidigare har det varit ljudkort, gitarrer, mixerbord, platt-tv och tv-spel. Någon sa att det är typiskt manligt beteende att snöa in på saker... och då borde det ju även drabba lilleman. Fast kanske inte lika mycket..?

Hur länge det håller i sig varierar väldigt mycket har jag märkt. Ibland går det över på en kväll, ibland håller det i sig i veckor och kanske månader.

Posted

Njaa... Du har bara upptäckt att dina öron och känslor räcker längre är 16 bitar och 44,1 KHz 🙂.. Du har helt enkelt blivit förälskad i din (som du tror) superbraiga lyssning 🙂

Posted

🙂

Du också?

Kan det va för att vi bygger studio måntro?

Har själv spenderat 48 000 på div prylar på 2 veckor.

Senast idag hämtade jag mig ett par ultrasone hörlurar, ett exemplar av cubase 4 samt 210 meter kabel och 90 st olika kontakter för fast montage.

Vad det gäller micar så har jag fått lägga band på mig själv, det råkade visst bli 7 mickar av div olika märken för en vecka sedan, så nu får det fan va bra för en månad. 🙂

Njut sålänge det varar!

Posted (edited)
Njaa... Du har bara upptäckt att dina öron och känslor räcker längre är 16 bitar  och 44,1 KHz 😉.. Du har helt enkelt blivit förälskad i din (som du tror) superbraiga lyssning 😛

Nja, jag tror allting började när jag köpte min Manley Ref C mikrofon...

Den ändrade helt klart mina referenser...

Sen köpte jag 2st LA 2:or och en Solo-610 då började saker låta så himla mycket bättre ... Nu har själförtroendet växt och jag hoppas kunna spela in lite mer aukustiska instrument, typ trummor, percussion osv...

En ganska korkad grej jag gjort är bland annat att köpa en TLM 103 när jag redan har en Manley... Jag tänkte, jo det kan vara bra med lite annan karaktär... 😕

Det finns mer, men jag vågar inte berätta... 😄

Någon sa att det är typiskt manligt beteende att snöa in på saker...

Njae, min fru har hel snöat in på att jag köper saker... hon påtalar det dagligen... :rolleyes:

Edited by Lilleman
Posted
Njaa... Du har bara upptäckt att dina öron och känslor räcker längre är 16 bitar  och 44,1 KHz 😛.. Du har helt enkelt blivit förälskad i din (som du tror) superbraiga lyssning 😛

Sen köpte jag 2st LA 2:or och en Solo-610 då började saker låta så himla mycket bättre ... Nu har själförtroendet växt och jag hoppas kunna spela in lite mer aukustiska instrument, typ trummor, percussion osv...

En ganska korkad grej jag gjort är bland annat att köpa en TLM 103 när jag redan har en Manley... Jag tänkte, jo det kan vara bra med lite annan karaktär... 😕

Det finns mer, men jag vågar inte berätta... 😄

Njae, min fru har hel snöat in på att jag köper saker... hon påtalar det dagligen... :rolleyes:

Då blir hon kanske rentav glad när du lånar ut Manleyn... 😄

Synd bara, att det kommer fler saker i retur och att den utlånade dessutom kommer tillbaks sedan... 😉

Hur länge det varar...? Hela livet, självklart - vad trodde du egentligen? Det är en obotlig sjukdom som kallas GAS (Gear Aquisition Syndrome)... 😛

Posted

Sjukdomen kommer alltid finnas kvar i din kropp men den kan dämpas tillfälligt eller permanent beroende på dina konto-värden som i sig beror på externa källor. Du kan be en läkare titta på dina värden men generellt är det så att ju större dina negativa värden är, desto mer dämpas sjukdomen. Jag är själv i det läget nu att jag bara kan läsa om prylar i tidningar.

Posted (edited)
Njaa... Du har bara upptäckt att dina öron och känslor räcker längre är 16 bitar  och 44,1 KHz 🥰.. Du har helt enkelt blivit förälskad i din (som du tror) superbraiga lyssning 🥰

En ganska korkad grej jag gjort är bland annat att köpa en TLM 103 när jag redan har en Manley... Jag tänkte, jo det kan vara bra med lite annan karaktär... 😄

Det finns mer, men jag vågar inte berätta...

Njae, min fru har hel snöat in på att jag köper saker... hon påtalar det dagligen... 😄

Då blir hon kanske rentav glad när du lånar ut Manleyn... 🥰

Synd bara, att det kommer fler saker i retur och att den utlånade dessutom kommer tillbaks sedan...

Hur länge det varar...? Hela livet, självklart - vad trodde du egentligen? Det är en obotlig sjukdom som kallas GAS (Gear Aquisition Syndrome)... 🥰

Ja CM3:orna är ju så små, så dom kan jag nog gömma eller hänga upp någonstans...

Men jag suktar lite efter Oktava också... 🥰

Men hur smyger man i ett Akustiskt Piano, dubbla congas och trumset utan att det märks...

Men som sagt frugan är inte värsta problemet, det är nog som du säjer Claes... Jag lider nog av GAS...

Idag ringde en polare och frågade om jag ville köpa en Manley Elop Kompressor, jag hörde mej själv säja kanske det...

Sjukdomen kommer alltid finnas kvar i din kropp men den kan dämpas tillfälligt eller permanent beroende på dina konto-värden som i sig beror på externa källor. Du kan be en läkare titta på dina värden men generellt är det så att ju större dina negativa värden är, desto mer dämpas sjukdomen. Jag är själv i det läget nu att jag bara kan läsa om prylar i tidningar.

Jag måste få ta på dom, känna lukten och testa det... 🙂

Var bor du Lilleman? laugh

Just för tilfället är jag välkommen i sovrummet... 😄

Edited by Lilleman
Posted
Du är galen, mannen! Gaaaalen! :rolleyes:😆

(...vill oxå ha jobb å pengar... 😱 )

Inte galen... Nyfiken... 😄:rolleyes:

Igår kom pianot...

Idag fick jag Congas, bongos, gurka triangel och det nya ljudkortet...

Men lite orolig blir man...