Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hejsan. 🙁

Rullar 4an fint eller ska man vänta lite på diverse buggfixar?

Kräver 4an mer datorkraft jämfört med 3an?

Vänligen

Anders

Edited by HiFi
Annons
Posted (edited)

Hej 😳

"Majken" var lyrisk och det verkar som om allt funkar.

Själva ska vi uppdatera i mitten på december.

Cubase är en front-produkt och det är proffs som gjort det så i förhållande till vad Cubase gör är den säkert resurs-snål.

Vänligen

Kalle i Kalmar och hans pappa 😛

Edited by Kalle i Kalmar
Posted

Det hela beror väl lite på vad du har för krav och om du sitter med betalande klienter... och hur stresstålig din plånbok är

Cubase 4 har en 'kraftig' bugglista som stundtals är plågsam att kringgå, men flertalet av de nya pluggarna och VST3-standarden låter så bra att det väger upp problemen en liten bit, flertalet nya funktioner känns mer snabbjobbade än tidigare för att migrationen från SX 3 ska kännas hyffsat rimlig.

När - och om - de sedan rättar till buggarna är C4 ett klockrent köp.

Som jag skrev på annan plats är nya EQ'n - enbart - värd de 1895:- som uppgraderingen från SX3 kostade.

..men är du inte teknikfreak och framförallt om du går från lägre versioner av 3:an, kanske du bör vänta, för pris/prestandamässigt är det väl i det fallet närmast en katastrof.

Bollen är din.

Posted

🙂

Tack Lundin!

Raka puckar. Skönt.

Vi har väntat med uppgradering, SL3/Studio4. Men funderar att slå till före storhelgen.

Buggar ska vi räkna med tydligen. Hopas att byggfixaren inte är långt borta.

SL 3:an har gått kanonfint. Så det skulle kännas surt om Studio 4 strula för mycket.

Hälsningar

Kalle i Kalmar och hans pappa

😉

Posted

Det beror på hur du använt Cubase tidigare med pluggar osv. Tycker personligen inte Cubase 4 varit något lyft. Vänta tills dom släppt 2-4 patchar innan du slår till. Själv funderar jag på att byta till Sonar 6 producer edition. Lexicon reverbet är ljusår från Cubase reverb. Sedan får du mer out of the box, och billigare.

Posted

Hej.

Tack för svaren.

Sonar 6 är faktiskt något jag själv funderat lite på.

Låter som att man ska avvakta lite med C4...

Vänligen

Anders Eriksson

Posted

Hej på er.

Jag kan berätta att Cubase 4 uppdateringen är utan tvekan den uppdatering av Cubase någonsin som har genererat minns stök och support för oss som Steinberg distributör. Det är inte ofta en så stor uppdatering kommer ut och säljer så här bra och sedan är inkommande support inte mycket större än innan uppdateringen kom ut och då skall man komma ihåg att vi har sålt mer uppdateringar av Cubase 4 på tre månader än vad vi gjorde på över ett halvår av Cubase SX3.