Jump to content
Annons

Hereafter


Vad tycks?  

43 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1. Suger
      1
    • 2. Inget vidare
      0
    • 3. OK
      4
    • 4. Bra
      15
    • 5. Lysande. 10 sådana här låtar till och jag köper plattan.
      22


Recommended Posts

Hallå igen. Det var länge sedan jag lade upp någon låt här nu, men här kommer ett nytt alster med mitt band zeb. Det är inspelat hemma hos mig i Malmö. Detta är en första mix. Kom gärna med kommentarer.

LÅTNAMN: Hereafter

ARTIST/GRUPP: zeb

GENRE: Pop i någon form

LÅTLÄNGD: 3.16

KOMPOSITÖR: Alexander Holmgren

ARRANGEMANG: zeb

PRODUCENT: Jag (Olof Berglund) + zeb

EV. MEDVERKANDE: zeb

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,6 Mb

LÅTLÄNK: Hereafter mix1

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ojoj! Låter skitbra ju!

Trummixen känns lite halvdan. Snygga till reverbet.

Var har ni gjort av basen? Ta fram den mer!!!

Sången känns lite pipig. Det ligger nånstans i mellanregistret. (mellan 1kHz och 3kHz skulle jag tro)

Kommer fram nån hemsk synth i andra versen. Vad gör den där? Byt ut mot en försiktig pad eller kasta bort!!!

Men annars låter de kalas ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag tycker det är skitbra.

Jag bryr mig inte om nivåer just nu & som poplåt & låtsniceri är det här super. Det trodde du inte om en gammal kåkfarande rappare? Men jag har känslor också.

Här skulle man villa höra en Jens lekman Remix, eller en Danny Cort Remix?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det här skulle kunna få samma betyg som Dannys låt i granntråden, men jag tycker det här klarar sig bättre. Snällt och fint men med mer soulfeeling, vilket i mina öron gör att det låter rätt så rackarns äkta. Jävligt rackarns bra. En av de bättre jag fått nöjet att ladda ner här på forumet. Bara att ge ut så fort ni har trixat bort trumpetsynthen och ersatt det andra orgelliknande med en försiktig hammond 😮

Tummar upp hela vägen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det här var gott på mackan..mmm... sången skulle klara av att sänkas tror jag plus ett långt 3,5 - 4sek skirtunnt plåtreverb..och ett annat icke-rakt-spelad-trumkomp..

Låten känns inte full riktigt än men det låter j&%¤ligt bra..dubblar på bengans tummar..låt se..då blir det åtminstone 4 tummar upp...

p.s Frilansar sångaren? har åtminstone ett par låtar som den här rösten lätt skulle passa på..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att ge ut så fort ni har trixat bort trumpetsynthen och ersatt det andra orgelliknande med en försiktig hammond 😄

Tummar upp hela vägen!

Tack för alla kommentarer så här långt. Bra att få mycket kommentarer innan slutmix.

Här finns faktiskt ingen trumpetsynth. Det är äkta vara.

Orgelljudet är B4 från native instruments.

Jag ska lyssna på allt igen med era åsikter i åtanke. Tack. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Supermysig.

Som sagt, synthen i andra versen skulle jag nog ta bort eller byta ut.

Och kanske lägga till något i slutet.

Men, om det här är mix 1...det skulle ta mig minst fem mixar att få det så här bra...om jag ens skulle lyckas.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... vilken skön låt att mötas av när man kommer tillbaka från semester!

Det här är det bästa jag hört här på forumet iallafall. Naken, enkel produktion och en härlig röst med lite(edit: mycket) Don Henley... En körstämma till så hade det varit jättelikt Eagles! Det är dessutom snyggt spelat!

Skall iallafall komma med några små synpunkter...

Jag gillar att du som jag själv inte läger någon bred störande stereomickning på akustiska gitarren. Det gör det enklare att fungera i mono och känns mer naturligt. Jag hör en elgitarr förutom den akustiska, panorera ut dem så är de lättare att särskilja, läget kan inte blir bättre. Även den akustiska gitarren kan vinna på en hörbar panorering.

Trumpeten är sådääär... hade kännts ännu skönare med ett gitarrsolo istället, eventuellt lugna ner det i solopartiet, men det är förståss bara en egen idé; det låter inte alls illa som det gör nu.

En annan sak, Bra att du håller fram rösten i mixen!

5+ 🙂

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Fy vad snyggt.

Snygga harmonier och läcker sång...

Låter otroligt proffsigt.

Trumpeterna ger en liten Penny Lane-känsla, vilket är skitmysigt.

Ta inte bort dem - utveckla dem i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnar (oregistrerad)

Toppen låt! Riktig hög kvalite!

Vokalen är underbar och passar bra till arrangemanget - dock lite out-of-pitch några ställen i sången.

//Magnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Svag bas. Banjon (!?) på slutet kan gärna få vara lite mer framträdande. Bra låt i stil med Tysklands bidrag i Schlager-EM (skojar inte: det är en komplimang!). Bra band, kanonsångare (out of pitch? Kör för guds skull inte nån jävla Autotuner eller nåt!) - great stuff.

Håller med Hammagrella angående trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojoj! Låter skitbra ju!

mm det låter verkligen jättebra... vem sjunger så vackert?

Det här är skivkontraktsklass minst! Ojoj, svårt att hitta mycket fel, möjligen lite mer bas! Bra jobbat!

/Viktor

Det är låtskrivaren Alexander Holmgren som sjunger så vackert. Jag håller med om att basen nog måste upp lite.

Tack för att ni tar er tid att lyssna och lämnar så bra kommentarer.

Kom gärna med ännu fler kommentarer innan jag mixar om. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni harvar runt på Studios forum om ett år finns det ingen rättvisa. Den rösten och de låtarna är värda ett bättre öde!

Tack för lyssningen! 🙂

/Swell

Hur ser det ut nu då? ÄR VÄRLDEN RÄTTVIS EGENTLIGEN? 😉

Tack så mycket i alla fall, det värmde. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist (oregistrerad)

Det bästa jag hört på detta forum trots att det kanske blir lite för mycket hemtrevlig Pripps Blå-känsla för mig. Stundtals brilliant.

Link to comment
Dela på andra sajter

När kommer skivan?

😉 Vi får väl se. Vi ska nog upp i ett 10-tal färdiginspelade låtar först. Med tanke på alla bra kommentarer man får här går det nog en hel del tid till många ommixningar också. Med lite tur kanske den kan komma lagom till ni ska köpa julklappar...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Om ni harvar runt på Studios forum om ett år finns det ingen rättvisa. Den rösten och de låtarna är värda ett bättre öde!

Vadå "öde"?

Jag säljer miljoner plattor och jag är fortfarande här, eller hur!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå "öde"?

Jag säljer miljoner plattor och jag är fortfarande här, eller hur!?

Och det är vi väldigt tacksamma för. Att en sådan prominent person som du har viljan att lägga ner din dyrbara tid på oss här... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ja det är inte klokt egentligen.

Tveksamt dock om jag kommer att fortsätta sprida glädje här på forumet nu när mina 150-dollarbeats börjat sälja som fan...

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...