Jump to content
Annons

Bjällerklang

Recommended Posts

Guest mallorcamange
Posted

My dear friends. Tog som tag i mitt liv och började skapa en jullåt här i sverige som man kan spela på barerna på mallis nu under vintern. Men så dök ett problem upp.

Någon som vet någon sida med bjällerklang, hovtramp och "släde åker i snö" ljud.

Finns det ngn sån sida där man bara kan ladda ner?

Tänkte ett tag att man kunde ju typ ladda ner Emil i lönneberga och sen spela in ljudet från filmen när hästj-vlen lukas drar runt på fattighjonen eller något sånt....men vad kör man för progam då för att spela in från en film man ser på datorn...bara ljudet alltså?

Två frågor. Och jag är full.

Annons
Posted

För att fånga ljud som låter i datorn i ett annat program så använder du tex. Audacity (gratis) och där finns en inställning som heter "Stereo mix". Välj den så kommer filmen du spelar upp spelas in.

Fattar du detta.... sent nu .... mosig i huvet...... gonatt.....

Posted
Någon som vet någon sida med bjällerklang, hovtramp och "släde åker i snö" ljud.

Vi hade en tråd om det här förra julen. Sök på bjällror så hittar du nog.

Har du Reason, så dra hem min och mornels Julrefill så finns bjällror i den också.

Guest mallorcamange
Posted

Tack ska ni ha. Jag ska leta här på forumet en gång till.

Linus vart hittar jag den? Alltså er låt?

Guest mallorcamange
Posted

näe vet ni vad nu har jag letat men jag är ju lite mongo men jag hittar inte tråden. När jag söker så hamnar jag hela tiden på den här tråden. Någon som hittar bättre än mig i bjällerdjungeln(som inte var så stor?)

Posted

Har du ställt in hur långt tillbaka du ska söka då?

Standardinställningen är 30 dagar tillbaka. Ta alla Datum så ska det nog funka.

Guest mallorcamange
Posted

du Humor

jag hittade tråden men det vara bara linus som svarat i den med något vettigt.

Du LINUS: Får man använda de bjällorna du lagt ut i den tråden som man vill eller?

mvh

Mallorcamange

Posted
Du LINUS: Får man använda de bjällorna du lagt ut i den tråden som man vill eller?

Om du syftade på bjällrorna i God Jul-refill för Reason, så är de helt gratis att använda i din musik.

Guest mallorcamange
Posted

inte för att vara jobbig men det var dom jag syftade på och då säger jag tack för nu har jag lagt in en i låten och ska lägga lite snygga gitarrslingor imorgon ja eller vi säger under helgen i a f.

Höhö....

Mallorcamange