91:an Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 (redigerat) Skaffade ny musikdator, hembygge. Det gick bra att installera SX3 och audio funkar utan delay. DÀremot nÀr jag trycker pÄ play dröjer det en hel sekund innan Cubase reagerar, likasÄ om jag trycker pÄ stop. Musiken hörs vidare en sekund fast cursorn stannat. Detsamma gÀller nÀr VST-instrument spelas. Vid tangentnedtryck blir reaktionstiden en sekund. MÄste vara nÄn instÀllning som jag missat och inte hittar i manualen, det Àr ju fyra Är sen jag installerade Cubase sist. Redigerat 15 november 2006 av 91:an
Claes Holmerup Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Det lÄter som om du har glömt stÀlla in en lÀmplig ASIO-driver i Cubase-instÀllningarna om det blir sÄ lÄng fördröjning nÀr du spelar live pÄ nÄgot VSTi...
91:an Postat 15 november 2006 TrÄdstartare Postat 15 november 2006 Det bör vara rÀtt driver, jag har laddat hem den frÄn Terratec, MDX6fire24/96 och det Àr ASIO multimedia driver vilket syns i VST-connection, precis som det gjorde i tidigare datorn. Och i ljudkortets kontrollpanel Àr buffern instÀlld pÄ 12ms sÄ det mÄste vara nÄgot annat som spökar.
Linus Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 det Ă€r ASIO multimedia driver Ja, dĂ„ Ă€r det inte rĂ€tt drivrutin. Installera DMX 6fire ASIO-drivrutin! đ
91:an Postat 15 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 november 2006 det Ă€r ASIO multimedia driver Ja, dĂ„ Ă€r det inte rĂ€tt drivrutin. Installera DMX 6fire ASIO-drivrutin! đ NĂ„gon annan drivrutin finns inte, vare sig pĂ„ kortets medföljande CD-skiva eller pĂ„ Terratecs hemsida för download av drivrutin till ljudkortet DMX6fire 24/96. WDM Driver stĂ„r det pĂ„ drivern man laddar hem, vad betyder det?
91:an Postat 16 november 2006 TrÄdstartare Postat 16 november 2006 Det löste sig, Linus! Den hemladdade drivrutinen frÄn Terratec innehöll flera olika drivrutiner, och nu hittade jag var jag kunde vÀlja rÀtt rutin. Det var i devicesetupfönstret och inte Vst-conection dÀr jag först letat.
Linus Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Jag tog hem WDM Driver för WinXP. I installationsmappen ser jag en asio88mt.dll đ NĂ€r du installerar paketet sĂ„ fĂ„r du WDM/MME/DirectSound, 6fire Control Panel och ASIO-drivrutinen osv. Ja, du fĂ„r das alles!
91:an Postat 16 november 2006 TrÄdstartare Postat 16 november 2006 Ha ha, ja det kan man kalla tajming! Jag tackar för din hjÀlpsamhet!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.