Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Skaffade ny musikdator, hembygge. Det gick bra att installera SX3 och audio funkar utan delay. DÀremot nÀr jag trycker pÄ play dröjer det en hel sekund innan Cubase reagerar, likasÄ om jag trycker pÄ stop. Musiken hörs vidare en sekund fast cursorn stannat. Detsamma gÀller nÀr VST-instrument spelas. Vid tangentnedtryck blir reaktionstiden en sekund. MÄste vara nÄn instÀllning som jag missat och inte hittar i manualen, det Àr ju fyra Är sen jag installerade Cubase sist.

Redigerat av 91:an
Annons
Postat

Det bör vara rÀtt driver, jag har laddat hem den frÄn Terratec, MDX6fire24/96 och det Àr ASIO multimedia driver vilket syns i VST-connection, precis som det gjorde i tidigare datorn. Och i ljudkortets kontrollpanel Àr buffern instÀlld pÄ 12ms sÄ det mÄste vara nÄgot annat som spökar.

Postat
det Àr ASIO multimedia driver

Ja, dĂ„ Ă€r det inte rĂ€tt drivrutin. Installera DMX 6fire ASIO-drivrutin! 😉

Postat
det Àr ASIO multimedia driver

Ja, dĂ„ Ă€r det inte rĂ€tt drivrutin. Installera DMX 6fire ASIO-drivrutin! 😆

NÄgon annan drivrutin finns inte, vare sig pÄ kortets medföljande CD-skiva eller pÄ Terratecs hemsida för download av drivrutin till ljudkortet DMX6fire 24/96.

WDM Driver stÄr det pÄ drivern man laddar hem, vad betyder det?

Postat

Det löste sig, Linus! Den hemladdade drivrutinen frÄn Terratec innehöll flera olika drivrutiner, och nu hittade jag var jag kunde vÀlja rÀtt rutin. Det var i devicesetupfönstret och inte Vst-conection dÀr jag först letat.

Postat

Jag tog hem WDM Driver för WinXP.

I installationsmappen ser jag en asio88mt.dll 🙂

NÀr du installerar paketet sÄ fÄr du WDM/MME/DirectSound, 6fire Control Panel och ASIO-drivrutinen osv. Ja, du fÄr das alles!

Postat

Vi bumpade trĂ„den samtidigt! Tajming! 🙂

Postat

Ha ha, ja det kan man kalla tajming! Jag tackar för din hjÀlpsamhet!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.