Jump to content
Annons

Erfarenheter av ESI nEar05?


aspucko

Recommended Posts

Annons
Bjornee (oregistrerad)

Jag ägnade några lunchraster i Jams monitorhörna och fastnade för Near 05:orna. Med tanke på att jag tidigare försökte få det att låta bra i ett par trehundrakronorslurar, är det ju iofs inte så konstigt att jag blev positivt överraskad när jag kom hem. Helt klart ett ärligt och heltäckande ljud för 2000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, låter intressant. Just "ärligheten" är det jag vill åt. Mycket irriterande med mitt cambridge soundworks skitsystem som låter kanon framför datorn men oftast skit på hemstereon eller i bilen.

Jag ägnade några lunchraster i Jams monitorhörna och fastnade för Near 05:orna. Med tanke på att jag tidigare försökte få det att låta bra i ett par trehundrakronorslurar, är det ju iofs inte så konstigt att jag blev positivt överraskad när jag kom hem. Helt klart ett ärligt och heltäckande ljud för 2000 kr.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

köpte ett par förra veckan och jag är grymt nöjd.

fick lyssna på några dyrare varianter också. men tyckte inte att det va någon större skillnad.

bra pris på JAM också.

1995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

lessen om jag bumpar 😉

Är väldigt nära ett köp av nEar05 nu.

Eftersom jag inte haft några monitorer innan så undrar jag vilken koppling jag ska köra på, TRS eller XLR ? Lär kvitta eller ?

<- n00b på monitorer :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjenare. Hade tänkt att köpa ett par aktiva monitorer. Har kollat runt lite och hittade dessa i studio mix special: ESI nEar05 EX och ESI nEar04 på Jam. Nån som har dessa eller har lyssnat på de? Vill gärna höra lite kritik isådanafall. Tack!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 04 för några år sen. Dom är nog varken bättre eller sämre an andra i prisklassen. Tänk dock på att dom är rätt små så någon tung bas blir det inte, om du inte kompletterar med en sub. Och då kommer du förstås upp i priser där det nog är bättre att satsa på större monitorer istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 04 för några år sen. Dom är nog varken bättre eller sämre an andra i prisklassen. Tänk dock på att dom är rätt små så någon tung bas blir det inte, om du inte kompletterar med en sub. Och då kommer du förstås upp i priser där det nog är bättre att satsa på större monitorer istället.

Okey! så kanske bättre att satsa på nån lite större variant, har iallafall några tusen att "leka" med. Tack!

Bara en sak att göra; kila ned till din lokala musikaffär och lyssna.

Var nere idag men ingen av affärerna hade högtalarana tyvärr. tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...