Jump to content
Annons

Testa hur tondöv du är!


hegobald

Recommended Posts

Annons
  • Svar 192
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hamnade en bit över 80% fast var helt slut och hade fullt ös på msn.. Men grejjen är att det egentligen inte funkar något vidare som gehörstest. Mer som ett musikminnestest. Tyckte jag i alla fall. Men att hålla en längre fras i skallen är ju viktigt det också... Ska göra om utsövd nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

83,3. Men då lyssnade jag i trasiga lurar samtidigt som radion var på och så läste jag tidningen och pratade i telefon och släppte ut hunden. Plus att jag hade öroninflammation, inte hade sovit på tre dygn och var bakfull.

Link to comment
Dela på andra sajter

83,3. Men då lyssnade jag i trasiga lurar samtidigt som radion var på och så läste jag tidningen och pratade i telefon och släppte ut hunden. Plus att jag hade öroninflammation, inte hade sovit på tre dygn och var bakfull.

😆 Anar en viss ironi...

Har aldrig hört så många ursäkter någonsin som i denna tråd... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Under hela testen satt jag och tänkte vad har det här med

tondövhet att göra. Det är väl mer en fråga om man har bra minne.

Men det kanske är något som inte alla kan höra.Jag fick 94,4% rätt

Och jag är ju proffesionell musiker så det var ju bra 😆

Välkommen in i min klubb! Jag var ju först på denna nivå så..

Nu är vi 2 medlemmar..nån fler som har lust å joina? 😆

Ett litet tips till er andra,det finns en del oktaverade toner i de stycken som låter "lika"..

Jag vill ha in fler medlemmar!

Harmonica mike.

Link to comment
Dela på andra sajter

83,3. Men då lyssnade jag i trasiga lurar samtidigt som radion var på och så läste jag tidningen och pratade i telefon och släppte ut hunden. Plus att jag hade öroninflammation, inte hade sovit på tre dygn och var bakfull.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

83,3. Men då lyssnade jag i trasiga lurar samtidigt som radion var på och så läste jag tidningen och pratade i telefon och släppte ut hunden. Plus att jag hade öroninflammation, inte hade sovit på tre dygn och var bakfull.

Jösses.. Mer ursäkter än så har jag aldrig sett 😆 Men fortfarande inte tondöv.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

72.2 får vara bra för en dålig människa.

*haha* Passar ditt alias ju 😄 Och näee.. Du är ingen dålig mäniska. Du har säkert andra kvaliteer i stället för att lyssna på tonarten så kanske du hör hur olika frekvenser distar eller inte.. 😉 Du är nog en helhetsmänniska 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

72.2 får vara bra för en dålig människa.

*haha* Passar ditt alias ju 😄 Och näee.. Du är ingen dålig mäniska. Du har säkert andra kvaliteer i stället för att lyssna på tonarten så kanske du hör hur olika frekvenser distar eller inte.. 😉 Du är nog en helhetsmänniska 😄

Du är så snäll så. Helhetsmänniska. Det låter ju helbra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik. 🙂 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss. 😄 Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt. 🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu. 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik. 🙂 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss. 😄 Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt. 🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu. 😉😄

Om jag orkade så skulle jag göra en chi^2-tabell där jag bevisar att det inte alls beror på slumpen. Jag kan göra det men det skulle ta för lång tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik.  😉 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss.  😄  Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt.  🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu.  😉  😄

Om jag orkade så skulle jag göra en chi^2-tabell där jag bevisar att det inte alls beror på slumpen. Jag kan göra det men det skulle ta för lång tid!

Då kan du nog mer matte än jag. 🙂 Men vadå, skulle komplett omusikaliska personer få lägre än 50% i snitt då eller vadå? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik.  😉 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss.  😄  Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt.  🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu.  😉  😄

Om jag orkade så skulle jag göra en chi^2-tabell där jag bevisar att det inte alls beror på slumpen. Jag kan göra det men det skulle ta för lång tid!

Då kan du nog mer matte än jag. 🙂 Men vadå, skulle komplett omusikaliska personer få lägre än 50% i snitt då eller vadå? 🙂

Nä jag är inte så bra i matte men jag har pluggat lite statistik...

Alltså om en person bara trycker slumpmässigt så är det ju slumpmässigt, men om tillräckligt många gör testet och nånting nånting så kan slumpen uteslutas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik.  😉 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss.  :rolleyes:  Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt.  🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu.  😉  😎

Om jag orkade så skulle jag göra en chi^2-tabell där jag bevisar att det inte alls beror på slumpen. Jag kan göra det men det skulle ta för lång tid!

Då kan du nog mer matte än jag. 😆 Men vadå, skulle komplett omusikaliska personer få lägre än 50% i snitt då eller vadå? 😳

Nä jag är inte så bra i matte men jag har pluggat lite statistik...

Alltså om en person bara trycker slumpmässigt så är det ju slumpmässigt, men om tillräckligt många gör testet och nånting nånting så kan slumpen uteslutas.

Kunde inte undvika att kommentera detta då jag själv har läst statistik.

@surikat: Du har rätt i att man skulle kunna göra ett "goodness of fit-test" dvs ett chi två där du kollar om variabeln har en slumpartad/likformig fördelning eller inte. Detta skulle (troligtvis i detta fall) leda till att du förkastar H0 dvs din hypotes om att variabeln skulle vara likformigt fördelad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte undvika att kommentera detta då jag själv har läst statistik.

@surikat: Du har rätt i att man skulle kunna göra ett "goodness of fit-test" dvs ett chi två där du kollar om variabeln har en slumpartad/likformig fördelning eller inte. Detta skulle (troligtvis i detta fall) leda till att du förkastar H0 dvs din hypotes om att variabeln skulle vara likformigt fördelad.

Exakt! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara påpeka en sak... egentligen borde man ju dra bort 50% från resultatet och multiplicera med två för att få mer rättvis statistik.  😉 Har man 50% så har man samma resultat som slumpen, vilket ju inte betyder ett piss.  🙂  Har man t ex 75% rätt så ligger man ju egentligen precis halvvägs mellan att köra helt på slump, och att sätta det perfekt.  🙂

Hoppas inte jag sabbade nåns självförtroende nu.  😄  🙂

Om jag orkade så skulle jag göra en chi^2-tabell där jag bevisar att det inte alls beror på slumpen. Jag kan göra det men det skulle ta för lång tid!

Då kan du nog mer matte än jag. 😆 Men vadå, skulle komplett omusikaliska personer få lägre än 50% i snitt då eller vadå? 😳

Nä jag är inte så bra i matte men jag har pluggat lite statistik...

Alltså om en person bara trycker slumpmässigt så är det ju slumpmässigt, men om tillräckligt många gör testet och nånting nånting så kan slumpen uteslutas.

Kunde inte undvika att kommentera detta då jag själv har läst statistik.

@surikat: Du har rätt i att man skulle kunna göra ett "goodness of fit-test" dvs ett chi två där du kollar om variabeln har en slumpartad/likformig fördelning eller inte. Detta skulle (troligtvis i detta fall) leda till att du förkastar H0 dvs din hypotes om att variabeln skulle vara likformigt fördelad.

va i fridens namn. kan ni inte förklara utan att använda flashiga ord? om det finns två alternativ och jag klickar slumpmässigt, varför skulle jag få lägre än 50% rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...