Jump to content
Annons

Testa hur tondöv du är!


hegobald

Recommended Posts

Annons
  • Svar 192
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

88,9%, inte så illa för en obildad folkmusiker...  😆

Men det var ett riktigt roligt test.

/H.

Grattis! Det är bra ju.. Gör om testet i morron när du sovit ut så blir det nog worldclass ska du sen 🙂

Kan ju faktiskt ha att göra med att man som folkmusiker är van att lära sig spela låtar på gehör. Man över alltså upp hjärnans kapacitet att lyssna på och ta in olika musikaliska figurer som man sedan härmar med sitt instrument. Jag skulle tro att man har nytta av det i det här testet.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med fräscha öron,utan att ha pysslat mrd nåt musikaliskt idag- så fich jag

94,4%

Det är ju 3 gången jag gör detta,så jag lyssnade verkligen efter "finingarna".

Nu har jag nog bildat en egen klubb 😆

Printade ut den så att jag kan skryta..Mmuuuaaaahahahaha

Mvh

Harmonica mike

Tja, övning ger färdighet! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Under hela testen satt jag och tänkte vad har det här med

tondövhet att göra. Det är väl mer en fråga om man har bra minne.

Men det kanske är något som inte alla kan höra.Jag fick 94,4% rätt

Och jag är ju proffesionell musiker så det var ju bra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Under hela testen satt jag och tänkte vad har det här med

tondövhet att göra. Det är väl mer en fråga om man har bra minne.

Men det kanske är något som inte alla kan höra.Jag fick 94,4% rätt

Och jag är ju proffesionell musiker så det var ju bra 😄

"The test you are about to take was used as a screening test to roughly characterize patient’s pitch discrimination and musical memory abilities. Even though musical memory is strongly tested here, we have found that people who are tonedeaf tend to have normal musical memories."

Minnet kan man ju öva upp och det är ju det som testet har tonvikt på även om det mäter tondövhet oxå. Så gör man testet tillräckligt många gånger eller har bra minne och inte är tondöv så borde det bli bra resultat för de flesta.

Är man tondöv så låter väl allt grå, grå grå eller ljusgrå, grå, ljusgrå. Kanske kan skilja på olika rytmmönster. Klart svårare blir det i alla fall.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Under hela testen satt jag och tänkte vad har det här med

tondövhet att göra. Det är väl mer en fråga om man har bra minne.

Men det kanske är något som inte alla kan höra.Jag fick 94,4% rätt

Och jag är ju proffesionell musiker så det var ju bra 😄

"The test you are about to take was used as a screening test to roughly characterize patient’s pitch discrimination and musical memory abilities. Even though musical memory is strongly tested here, we have found that people who are tonedeaf tend to have normal musical memories."

Minnet kan man ju öva upp och det är ju det som testet har tonvikt på även om det mäter tondövhet oxå. Så gör man testet tillräckligt många gånger eller har bra minne och inte är tondöv så borde det bli bra resultat för de flesta.

Är man tondöv så låter väl allt grå, grå grå eller ljusgrå, grå, ljusgrå. Kanske kan skilja på olika rytmmönster. Klart svårare blir det i alla fall.

Jaha jag läste inte bruksanvisningen jag bara körde på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?

Jag fick sämre än igår natt och nu har jag ingen lust att musicera mer idag tror jag.

Iofs så skrattar jag åt min egen enfald, men ändå! 😄🙂

Redigerat av JahCrab
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende? 🙂😄

Äsch då!

Jag har bra gehör och har jättelätt för musik och fick bara 66,7% så detta test bevisar ju inget för musikaliteten hos mig iaf.

Visserligen ska jag ta testet igen med en normal lyssning också 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?    🙂  😄

Äsch då!

Jag har bra gehör och har jättelätt för musik och fick bara 66,7% så detta test bevisar ju inget för musikaliteten hos mig iaf.

Visserligen ska jag ta testet igen med en normal lyssning också 😆

Samma här.

Men jag tänker ändå ta lite starkvinsglögg för att cheera upp mig själv. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?

Jag fick sämre än igår natt och nu har jag ingen lust att musicera mer idag tror jag.

Iofs så skrattar jag åt min egen enfald, men ändå! 😄🙂

Äh, du har bara nytta av det om du ska ta ut nån (okänd) låt för ett covergig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?    🙂  😄

Äsch då!

Jag har bra gehör och har jättelätt för musik och fick bara 66,7% så detta test bevisar ju inget för musikaliteten hos mig iaf.

Visserligen ska jag ta testet igen med en normal lyssning också 😆

Samma här.

Men jag tänker ändå ta lite starkvinsglögg för att cheera upp mig själv. 🙂

det tycker jag låter som en ypperligt bra idé.. jag funderar på att spela in hela de testet o sampla av de o hja me i alla låtar.. 😆

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende? 

Jag fick sämre än igår natt och nu har jag ingen lust att musicera mer idag tror jag.

Iofs så skrattar jag åt min egen enfald, men ändå!  😄  🙂

Äh, du har bara nytta av det om du ska ta ut nån (okänd) låt för ett covergig...

Du har nog rätt.

Covers är dessutom roligare att, så att säga, döda och sedan återuppliva, än att totalt plagiera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?    🙂  😄

Äsch då!

Jag har bra gehör och har jättelätt för musik och fick bara 66,7% så detta test bevisar ju inget för musikaliteten hos mig iaf.

Visserligen ska jag ta testet igen med en normal lyssning också 🙂

Samma här.

Men jag tänker ändå ta lite starkvinsglögg för att cheera upp mig själv. 😛

det tycker jag låter som en ypperligt bra idé.. jag funderar på att spela in hela de testet o sampla av de o hja me i alla låtar.. 😆

😆

Haha, gör det!

Speciellt eftersom killen som har testsidan ju också skrev: "By the way, If you like what you heard in the test, check out my music!". Han blir nog bara smickrad om någon covrar hans alster! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att detta testet är fenomenalt på att sänka ens självförtroende?    😕  😏

Äsch då!

Jag har bra gehör och har jättelätt för musik och fick bara 66,7% så detta test bevisar ju inget för musikaliteten hos mig iaf.

Visserligen ska jag ta testet igen med en normal lyssning också 🙂

Samma här.

Men jag tänker ändå ta lite starkvinsglögg för att cheera upp mig själv. 🙂

det tycker jag låter som en ypperligt bra idé.. jag funderar på att spela in hela de testet o sampla av de o hja me i alla låtar.. 😛

😆

Haha, gör det!

Speciellt eftersom killen som har testsidan ju också skrev: "By the way, If you like what you heard in the test, check out my music!". Han blir nog bara smickrad om någon covrar hans alster! 😛

😆

jo visst..

isf så gör jag nog knappast cover på det utan rexar upp de o slänger in de i reason, sen på me tokeffekter.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag gjort det !

fick 75 procent och var även tvungen att svara i telefon samtidigt som jag snabbklickade då jag tyckte det var ett grymt tråkigt test. lite mer skärpa skulle man kunna lätt fixa betydligt mer än 80 procent.

nu hör jag alltså de som kan klassas excellent musical abillites !! 😆🙂😆

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Började, o kom efter nr 3 på frågan: Ska jag höra skillnader om det är exakt likadant, eller bara om det var olika tonarter/harmonier?? o vart konfunderad. Läste förstås inte igenom förtexten... 😆

Blev 77,1 till slut, men jag vet fortfarande inte vad jag svarat på.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...