Jump to content
Annons

Roland JV-1080


Sjodahl

Recommended Posts

Heeey, köpte den ida 😕 ÄÀÀÀlskar den 😛 Fick med Techno och Vintage korten 😛 SĂ„Ă„Ă„ gött sound!! Hehe.. NĂ„gon som vet om man kan tanka ner ljudbanker ifrĂ„n nĂ€tet Ă„ mata in sen ? 😆

Peace Out!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

De var bra pris. Den stĂ„r sig lĂ€nge & exp kortet 🙂

sök pÄ google >

1080 + patches eller 1080+sysex

Det finns en hel drös med patches till 1080 :n och Editerings program om man vill ha det.😉

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

De var bra pris. Den stĂ„r sig lĂ€nge & exp kortet 😄

sök pÄ google >

1080 + patches eller 1080+sysex

Det finns en hel drös med patches till 1080 :n och Editerings program om man vill ha det.😉

Okej, najs 😄 Men hur laddar jag in bankerna sen? 😎

Peace

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har en 1010:a och dom lÄter ju verkligen svinbra, hela den dÀr serien. TÀnkte skaffa mig en större version för att fÄ plats med expansionskorten. Börjar bli lite tradigt att byta kort stup i kvarten...

Men vadĂ„? Har jag missat nĂ„got? GĂ„r det att LADDA IN ljud i dom? Editera Ă€r vĂ€l en sak men inte mer Ă€n sĂ„ va? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det gÄr att köra in nya ljudbanker via sysex.

Öppna syx-filen i ditt sequencerprogram (Sonar har ett speciellt sysex-fönster för sĂ„nt hĂ€r, antar att nĂ„t liknande finns i Cubase?), och skicka sedan ivĂ€g den till synthen... LĂ€tt som en plĂ€tt! 😆

Men se till att spara det som finns i synthen pÄ datorn först, annars skrivs det över!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...