Jump to content
Annons

Första låten LYSSNA


Recommended Posts

LÅTNAMN: TV

ARTIST/GRUPP: Helges

GENRE: alternativ

LÅTLÄNGD: 1.41

KOMPOSITÖR: J Lidebo

PRODUCENT: A Holmer, J Lidebo

EV. MEDVERKANDE: A Holmer, J Lidebo

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.31

STATUS: Halvseriöst skolprojekt

Hejsan.. Jag är femton år o min vän är 16. Vi tänkte spela in en lite halvseriös låt till ett skolarbete. Vår utrustning är äckligt dålig:

* Integrerat ljudkort

*Audacity gratis redigeringsprogram

*peavey-mixer årgång -94

* kondensatormikrofon med litet membran.

* akustisk Ibanezgitarr

Detta är vår första inspelning någonsin. Därför klarar jag inte av att höra min röst (det gör väl ingen i början?) så hela sången blev pitchad. Inte särskilt seriöst med tanke på att gitarristen inte kunde hålla sin fingrar från pianot när jag drog sångspåret. Vad tycker ni?

TEXT:

ÅHH.....

Igår fick jag en TV jag köpte den i stan

I en affär, sen kom jag hem o knappen var sönder

Jag vet inte vad jag skulle göra men jag ville ha en ny

Men dom sa det var mitt fel men jag är snäll

Dom sa det var mitt fel men jag vill ha en ny ikväll

Igår fick jag en TV knappen var sönder

Jag ville ha en ny, dom sa det var mitt fel

Men jag är snäll - Jag är snäll

TV.mp3

Redigerat av Magasin D
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner bara att det inte är möjligt att sjunga tillräckligt fult eller falskt för att det ska vara motiverat att pitcha rösten sådär. Visst, det var inte helt seriöst. Men det känns som att det döljer sig något som låter skapligt om du vågade släppa ut Piff&Puff:en inom dig. Nu blev det bara väldigt svårt att höra vad du sjöng.

Vår utrustning är äckligt dålig

För att ha "äckligt dålig" utrustning tycker jag ändå ni fått till ett schysst gitarrljud. Ta det som beröm!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jo tack så mkt....det är flera som har velat höra utan effekter. Men tyvärr blev det nåt fel så att projektfilen där man kan redigera kanalerna inte går att öppna, och det har aldrig blivit att vi försökt på nytt.

Fortsätt gärna att kommentera-det är ju kul:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, sommaren är slut lägger låten på hyllan för att glömma bort den tills nästa sommar.

Bra gittar spel, trots att ni hade så dålig utrustning låter den faktiskt bra(!). Fortsätt att jobba var inte rädd för era röster det låter bättre än att pitcha den 3 oktaver. "Celmony melodyne" är kanske nått för er? 😄

// Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Texten är en improvisation som blev nerskriven....skulle igentligen handlat om Sverker Olofsson på PLUS, men kom aldrig så långt.

Antar att det är tack vare micken som det låter skapligt....den och gitarren är egentligen det enda som håller måttet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...