Jump to content
Annons

Vinyl-cdr i storpack?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

1) Var finns vinyl-cd i storpack, som dessutom är printable? Jag hittar bara 10-pack som max, rätt dyra.

2) Är svarta vinyl-cdr lika spelbara i olika apparater som andra vanliga silvriga cd-r?

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har bara sett dem i 10-pack som du säger och bara på Musikbörsen där de är så där billiga tycker jag. 😳 Har letat både här och där men inte hittat något alternativ tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag såg såna vinyl cdr 8 cm:are (mini-cdr) hos Media Pro Store. Cirka 90 spänn för 10. Annars har väl Inet Data också, tror jag. Media Pro Store har även stora cdr med svart brännbar sida. Etiketten går då hela vägen ut och har vit printbar sida. Om man kunde formgiva och skriva på etiketten så den såg ut som vinyl-cdr brukar göra på den sidan så vore det ju inga problem. En sån 100-pack kostar ca 400 kr. Bra mycket billigare än 10 paket med vinyl-cdr à 90 kr.

Hur skriver man ut på mini-cdr:en ovan, när bara en mycket liten del av en sån skiva blir printable. I design-programmet är det bara att prova sig fram då eller? Färgen ska ju täcka allt det vita runt centrumhålet (alltså det printbara området), men inte mer s.a.s.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...