Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja,

När jag sjunger vill jag helt enkelt få ut ljudet i mina monitorer. Hur jag än kopplar eller ställer in programet så går det inte. Har kopplat mikrofonen via en micförstärkare och sedan till ljudkortet (där är det inga problem, för jag kan ju spela in och spela upp det jag spelat in i efterhand). Men sen tar det stopp.

Uppspelningen sker genom ut på ljudkortet och sedan till en M-Patch2 och direkt till monitorer/hörlurar.

Använder Cubase4 och ett M-Audio Delta 1010LT ljudkort.

Någon som vet vad som är fel? Är det bara att jag inte orkat läsa igenom alla 600 sidor som manualen är på? 😲

Annons
Posted
Tryckt på monitor knappen?

Ser ut som en liten högtalare

hehe 😏

Var det första jag provade.. så har det funkat i andra studios jag varit i, men inte hos mig tydligen.. 😲

Posted

Och du vill inte lyssna i monitorer samtidigt som du spelar ing sång... Det kommer att bli rundgång.. sätt på ett par juste slutna hörlurar i stället.. Och tryck på monitorknappen.. Som DrHans sa 😉

Guest tsmalmbe
Posted

Välj rätt input till spåret? Ser du signalen på inputkanalen OK?

Posted

Nu har jag nog förvirrat er. När jag spelar in så vill jag ha lurar, och vill då höra mig själv i lurarna.. när jag inte spelar in vill jag använda monitorerna som PA, och vill då höra mig i dem. Problemet är att monitorknappen i Cubase inte fungerar :S

Posted

Nu är jag lite trött och ofokuserad men går inte monitorsignalen på Audition bussen? Öppna VST-Connections med F4 och välj dina huvudutgångar som utgång på Audition-fliken.

/Majken

Posted
Nu är jag lite trött och ofokuserad men går inte monitorsignalen på Audition bussen? Öppna VST-Connections med F4 och välj dina huvudutgångar som utgång på Audition-fliken.

/Majken

Hehe.. misstag 😉 fel ut 😏

Ledsen att jag besvärade er, men nu är det i alla fall löst 😆 Var nog lite trött såhär på kvällen jag med..