Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Skulle villja ha tag i en riktigt bra Piano vst plugg, å jag har sökt som fanken men ej hittat nån.

Finns det nån snäll själ som skulle villja tippsa mej om en? 😉

Annons
Posted

Steinberg gjorde ett VST-i för ett tag sen som heter The Grand. Den var tydligen riktigt välljudande och bra. Fet konsertflygel. Klart inte helt billig. 😉

Info här..

Posted

Du har ju den där som fick 10/10 i betyg i något nummer sedan av Studio ( nu kommer jag inte ihåg vad den hette bara för det ).

Posted

The grand är känt för mer än sitt klockrena ljud, nämligen att det är buggigt. För att kunna köra det utan problem bör man ha iallafall 1GB RAM. Streamingfunktionen i The Grand funkar inte så bra annars och då börjar det knastra och toner huggs av.

Posted
Du har ju den där som fick 10/10 i betyg i något nummer sedan av Studio ( nu kommer jag inte ihåg vad den hette bara för det ).

Du syftar på WhiteGrand antar jag 😉 Den är inte dum alls!

Posted

Bardstown's Bosendorfer 290 är ruggigt skönt att lira med/på. Jag tycker personligen att det äger ut The Grand när det gäller att spela. Ett hipass filter, lite reverb och hög volym.....mmm.....

Men å andra sidan så e The Grand kanske mer lämpat till rock och populär musik eftersom det har en aning mer "plink" istället för Bosendorfers "plonk".

Jaja, de e va jag tycker...

Mer hårdrock å brudar åt folket 😉