Jump to content
Annons

Cover på "Du ser ut som Loa Falkman"


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Du ser ut som Loa Falkman

ARTIST/GRUPP: CZ

GENRE: nån..ting.

LÅTLÄNGD: 2:47

KOMPOSITÖR: Dingbats (+lite extratext av mig)

PRODUCENT: Fredrik J

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.83Mb

STATUS: Utkast

LÅTLÄNK: Du ser ut som Loa Falkman

Jag orkade inte vänta på att Dingbats skulle cleara den, så här är den. Min egen tolkning av Dingbats genialiska textrad. 😏

(orginalet hittar ni här)

edit: lägger in en liten bonus:

0loa01.jpg

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En stark låt håller i alla genrer. Kul att du gör en fri tolkning. Tycker dock att lite av urkraften i orginalet går förlorad.

Nu får man veta lite mer om Loa Falkmannen. Men jag gillar den knapphändiga informationen i ursprungsversionen.

Nu kommer jag nynna på den här låtjäveln imorgon också.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stark låt håller i alla genrer. Kul att du gör en fri tolkning. Tycker dock att lite av urkraften i orginalet går förlorad.

Nu får man veta lite mer om Loa Falkmannen. Men jag gillar den knapphändiga informationen i ursprungsversionen.

Nu kommer jag nynna på den här låtjäveln imorgon också.

Mjo, jag har inte den urkraften i mig, så jag får jobba på annat sätt. Tack för lyssningen, och jag ber om ursäkt om jag förstörde din morgondag 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Fan vad kul att höra! Klockren tolkning! Det blir verkligen en helt annan vinkel på texten med den här musiken och allvaret. 🙁 Den här åker rakt in i mp3-spelaren!

EDIT: Att du hann med att göra din version så fort, om ändå jag var så snabb!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

fast det gick alldeles FÖR snabbt, sångspåren var ju bara slaskar som fick bli kvar för att grannarna gått och lagt sig typ. Men när jag blir inspirerad, är det lika bra att göra så mycket man hinner, det brukar inte vara så länge 😄

Kul att du gillar't iallafall =)

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Skönt att höra riktiga instrument och lite missade toner och sur sång. Diggar, diggar. Femma.

Men sänk DISKANTEN, värsta blitzen i mina lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå.. det där var nog bättre omdömen än jag väntat mig. Trodde bara det var jag som tyckte det blev sådär bra. Kul som tusan!

Något skämt är det inte, även om det såklart inte är blodigt seriöst. Tror jag skulle vilja putsa bort några av dom värsta felen bara, fast då finns ju risken att man förlorar lite av charmen. Diskanten ska jag också kika på, i mina högtalare är det inga problem, men ska prova att referenslyssna på lite annat... förmodligen är det hemmablindhet som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå.. det där var nog bättre omdömen än jag väntat mig. Trodde bara det var jag som tyckte det blev sådär bra. Kul som tusan!

Något skämt är det inte, även om det såklart inte är blodigt seriöst. Tror jag skulle vilja putsa bort några av dom värsta felen bara, fast då finns ju risken att man förlorar lite av charmen. Diskanten ska jag också kika på, i mina högtalare är det inga problem, men ska prova att referenslyssna på lite annat... förmodligen är det hemmablindhet som vanligt.

precis. Överjobba för guds skull inte bara. Det måste kännas spontant.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
oakleaf (oregistrerad)

Jag gillart'! Originalet fick mig att skratta, vilket jag antar ar meningen. Den har versionen ar givetvis ocksa helt banal textmassigt, men riktigt skon musikmassigt. Harligt spontant som tidigare namnts och simpel i sin struktur.... en oslipad diamant.

Du har gjort grejer tidigare som jag tycker ar riktigt bra. Har inte sett dig postat nagot pa ett tag dock, tycker jag ar synd. Jag har dock precis atervant till forumet sen ett par manader tillbaka sa jag kanske har fel.

Tack for schysst musik pa morgonkvisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...