Jump to content
Annons

Nordrack 2X


snowtree

Recommended Posts

Hej!

Jag är lite inne på att köpa en Nordrack 2X, Jag vill ha en grym synth som jag kan använda för just trance musik. Tycker att Virus är ute, alla har ju en sån och man måste ju hänga med i svängarna för att uppdatera sig.

Nån som har en Nordrack 2X och kan ge mig lite tips eller info om denna synth??

Mvh

Snowtree

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Snowtree!

Har bara testat Nord Lead 2X vi ett få antal tillfällen, och visst, den låter helt okay, men personligen tycker jag virusen låter mycket mer brutalt och har ett betydligt fetare sound! Och sysslar du med trance så skulle jag då inte tveka! Virusen är visserligen något dyrare men anser att du har mycket mer ut av den (80röster, AU/VST mm. mm.), men det är ju en smaksak! Skaffade min Virus TI för nån månad sen och den har då gett mig en extra dos inspiration 😠

Mvh. Hasse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ju inte nån trance-nisse, men är du ute efter något bortom "det vanliga" så finns det ju en hel del att välja på... Och för samma pris som en Virus TI kan du ju köpa flera andra synthar! 😆

Förutom NordLead (som jag spelat lite på, men inte har nån större erfarenhet av - det är en cool synth!) finns även t.ex. Waldorf Q/microQ/Pulse, Roland JP8000/SH101/SH201, Yamaha AN1x, Korg MS2000/microKorg.....

Och tänk på att NordLead'arna inte har några inbyggda effekter att tala om, så att jämföra rakt av med en Virus blir lite knepigt eftersom effekterna är en såpass viktig del av virus-soundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack för era kommentarer:)

Så det finns inga effekter i Nordlead syntharna?? Det är ju effekterna som bygger upp allt ju:O

Joo Virus Ti skulle vara nåt, men tror den är lite overkill..

Dom andra syntharna har jag koll på med, en Waldorf och en JP-8000/JP-8080 blir det nog med tiden med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo det va det jag misstänkte och kom på efteråt jag skrivit inlägget. Fast det är alltid roligare med inbyggda effekter:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jag kommer inte bli besviken då om jag köper en Nordrack 2 X??😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, det enda sättet du kan ta reda på det är ju att testa en innan du köper... 🙂

Jag kan ju bara prata utifrån min smak, och jag tycker att man kunde göra schyssta synthljud redan med den första versionen av NordLead. Så jag är alltså övertygad om att jag även skulle tycka att 2X låter bra! Men jag är ju synthare och har ingen som helst koll på hur "tranceigt" den låter... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat in sånna redan, har en hel del från nordlead 2 som en refill till reason:)

Men får se vad det blir i slutändan.. Virus eller Nordrack??🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...