Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej forumet!

Jag undrar om det finns något verktyg i FL Studio 6 som motsvarar Reasons Mahlström, jag vill kunna ratta in en distad sawtooth men hitar varken plugs eller inbyggda verktyg i FL som kan skapa den här klassiska leaden i trance!

Hjälp mig! 😉

Annons
Posted (edited)

Det finns ju sågtands våg i ts 404.

sen finns det ju dist pluggar att lägga på oxå.

Det lär ju inte låta som Malström som är en granulär synth.

Men nog kan man skruva till en trance lead i FL

Det var länge sedan jag skruvade i det programmet.

Men det är väl bara köra en snedstämd sågtand med reverb

till trancelead.

Edited by auto mode
Posted

Sytrus i alla ära, det gåt att skruva till det mesta med fl´s medföljande grejjor men jag rekommenderar att du köper/Laddar ner nått fratis från nätet eftersom det är ganska svårt att få bra ljud annars 😆

Posted
Sytrus i alla ära, det gåt att skruva till det mesta med fl´s medföljande grejjor men jag rekommenderar att du köper/Laddar ner nått fratis från nätet eftersom det är ganska svårt att få bra ljud annars 😄

okej, har du något tips på vad? =)

Posted

har ingen aning om vad man kan busa med på reasons malström, men de går ju dista en saw i FL.. Kör bara en 3xosc på ett spår och lägg dist på det. blir ju helt plötsligt ett smörgåsbord av kul grejer man kan göra.

Posted

Vanguard, Albino, Pro 53 och V-Station är några av de bästa softwaresyntharna tycker jag. Sedan finns det soundbanks till alla med ASbra presets att antingen köpa eller ladda ner.