Jump to content
Annons

Grahn lämnar forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ibland är värdlen bram ärklig.

Startade iTunes, tryckte på play och då startar Queen's "The Show Must Go On".

Another hero - another mindless crime.

Behind the curtain, in the pantomime.

Hold the line!

Does anybody want to take it anymore?

Show must go on!

Show must go on!

Inside my heart is breaking,

My make-up may be flaking,

But my smile, still, stays on!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina teorier jag med, teorier som involverar mer än papperskorgen i sig. Jag har fortsatt kontakt med herr Grahn på annat håll, men jag känner inte för att rota i omständigheterna som ledde till hans avgång.

...eller också har jag helt fel. Jag har ju inte varit medlem här så länge, men jag har förstått att Grahn var en inflytelserik användare i detta forum och att han hade varit här riktigt länge. Kanske var det bara dags att gå vidare.

EDIT: Fast med tanke på det abrupta vis han valde att avvika har man anledning att tro annat...

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
// lite utanför ämnet //

Läste förresten någonstans om en sociolog som bestämt hävdade att en demokrati inte kan fungera med en befolkning på över 15000 (jag kan ha fel på siffran, men det låg i detta härad). Därefter blev för många människor trampade på, korruption inträffade och så vidare. Vi har en bit kvar och jag tycker nog vi är hyggligt demokratiska ännu så länge 😛 Någon här kan säkert hela historien.

Japp, Mark Granovetter

Och om man följer din metafor är du faktiskt stadsledare för en social diktatur 😆

/on-topic

Hursomhelst, ha det bra Grahn. Är säker på att ditt ego hjälpte dig tillbaka till den här tråden så jag ville bara säga hoppas vi ses igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

// lite utanför ämnet //

Läste förresten någonstans om en sociolog som bestämt hävdade att en demokrati inte kan fungera med en befolkning på över 15000 (jag kan ha fel på siffran, men det låg i detta härad). Därefter blev för många människor trampade på, korruption inträffade och så vidare. Vi har en bit kvar och jag tycker nog vi är hyggligt demokratiska ännu så länge 🙁 Någon här kan säkert hela historien.

Japp, Mark Granovetter

Och om man följer din metafor är du faktiskt stadsledare för en social diktatur 🙁

// utanför ämnet //

Ah, tack för namnet, nu kan man läsa vidare i ämnet! Men än är det en bit kvar till diktatur, vi är "bara" 8000 av 15000 ännu så länge 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Jag fattar inte varför man måste av-signera, abdikera eller vad vi nu ska kalla det. Shit, kan man inte bara lägga ner utan att man måste vara en "Drama-Queen". Jag signar på och av lite hit och dit och en dag lägger jag säkert ner och hänger nån annanstans för att efter en tid kanske komma tillbaka. Varför måste man klippa helt? Vem tjänar på det och vem bryr sig om det?

Nej allvarligt, gör vad ni vill bara ni blir glada. Men vari meningen ligger i det kommer jag aldrig att förstå. Men som jag sa tidigare, vem bryr sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man måste av-signera, abdikera eller vad vi nu ska kalla det. Shit, kan man inte bara lägga ner utan att man måste vara en "Drama-Queen". Jag signar på och av lite hit och dit och en dag lägger jag säkert ner och hänger nån annanstans för att efter en tid kanske komma tillbaka. Varför måste man klippa helt? Vem tjänar på det och vem bryr sig om det?

Nej allvarligt, gör vad ni vill bara ni blir glada. Men vari meningen ligger i det kommer jag aldrig att förstå. Men som jag sa tidigare, vem bryr sig.

Han visar var han står. Enkelt, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Han visar var han står. Enkelt, eller hur?

Eh...hur visar han de då? Genom att springa iväg, utan att skriva ett inlägg, och får Olsberg att skriva ett inlägg om hur han bestämt sig att lägga tangentbordet på hyllan.

Ja, vart man står då vet jag inte. Skamvrån kanske.

Som sagt, bara han är glad så är jag glad. Men jag kommer nog aldrig greppa meningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man måste av-signera, abdikera eller vad vi nu ska kalla det. Shit, kan man inte bara lägga ner utan att man måste vara en "Drama-Queen". Jag signar på och av lite hit och dit och en dag lägger jag säkert ner och hänger nån annanstans för att efter en tid kanske komma tillbaka. Varför måste man klippa helt? Vem tjänar på det och vem bryr sig om det?

Nej allvarligt, gör vad ni vill bara ni blir glada. Men vari meningen ligger i det kommer jag aldrig att förstå. Men som jag sa tidigare, vem bryr sig.

Håller faktiskt med där. Man kan ju bara klippa helt och ta sig en annan sig och vara med igen utan att någon bryr sig. Vissa växer upp mognar och drar vidare till andra ankdammar, det är inte mer med det.

Poäng x 2. Nu har vi trevligt istället, vi som är kvar. 😛

Hur var det med scones, gäller erbjudandet fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, har man sett. Lite tråkigt att det här med tanke på att han vart med sen forumets barndom.

I alla fall, Life goes on... Var nu det är.

Ha det gött grahn! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter lite slatan över det här...

han är väl inte död heller, hoppas forumet finns kvar vääääääldigt länge så det finns säker möjligheter att ompröva beslut om 10 år eller så 😛

visst det kändes lite hemtrevligt att se hans signatur lite överallt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite dumt att prata å någon annans vägnar utan att denne själv är närvarande, men jag tror jag gör honom rättvisa om jag säger att han reagerade mycket negativt på upprensningen i avdelningen Utanför ämnet och införandet av Papperskorgen. I brevet jag fick tyckte han inte att man fick ha roligt i Utanför ämnet. Synd, avsikten med upprensningen är att avdelningen ska få vara rolig och relevant men inte tramsigare än resten av forumet. Någon mer som har missuppfattat avsikten?

Det är alltså denna tråd vi talar om.

jo, men å andra sidan...

om man inte har mer distans till forumet än så, då gör man nog lika bra i att avregistrera sig och ägna sig åt något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...