Jump to content
Annons

Söker: Manlig/kvinnlig sångare/sångerska


Tilly

Recommended Posts

Hej alla glada morgon pigga små musik freaks!!!! 😎

Det är första gången jag söker efter en sångerska/sångare så det ska bli intressant hur det ska gå..

Jag söker som sagt en som kan sjunga i min nya låt. Stilen är TRANCE så det är ingen pop/rock här inte. Det hade vart häftigt om det var en manlig efter som alla andra trance producenter kommer med kvinnliga sångerskor så vill jag gå emot strömmen 😄

Ni kan höra själva "refrängen" av låten här LYSSNA!!!

Det är alltså ingen tung trance, utan det är mera vocal/lugn trance som de flesta kan lyssna på faktiskt 🙂

om ni är sugna så hör gärna av er!

Inspelningen sker hemma hos er själva (förhoppningsvis har ni studio prylar för sång inspelning) och skickar sedan över inspelningstagningar till mig för att editera och passa in i låten..

Hoppas får massa svar nu!!!! 😎

Edit: Kanske jag som ställer jävligt höga krav nu men till manliga sångare - Gärna ni med röst som vanlig pop kille, alltså inga hårdrocks nissar med andra ord! Inget illa menat, era röster passar jätte bra i eran stil men inte trance 😄

Det ska alltså bara en basic kille/man med bra sångröst som kan sjunga och verkligen gå in för det han gör!

Självklart tjejer också!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Suck.. vet inte om jag gillar den inställningen hos sångare..

Om de bara visste detta:

1) Det tar aslång tid att göra en låt, vi snackar runt 40 timmar kanske för en låt, 50 timmar med sång. Detta sitter vi producenter o gör gratis.

2) Utrustning, kostar! Skitmycket!.. Jag har själv lagt ut runt ca. 300.000 på min studio.

3) Tekniskt kunnande, i dagsläget ska vi kunna skriva hitlåtar, ha ett bra sound med full kontroll på mixning, kompressorer o dylikt samt att kunna framställa en tekniskt mastrad version som ska kunna släppas på skiva direkt (ialla fall inom trance).

Det är många krav på en producent.

Vi lägger ner skitmycket tid och pengar, vi får inga pengar alls innan en låt är släppt, så varför skulle vi vilja betala en sångare i förhand?

Enda dealen jag skulle personligen kunna tänka mig i så fall är att sångare har inga rättigheter alls på låten när den släpps, då köper man loss rättigheterna istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som studiosångare ser jag inget konstigt med det. Tar 1500kr inkl moms för ett sångpålägg. Vad är skillnaden mellan att hyra in gitarrister och hyra in sångare till en produktion? Har några hundratusen kronor i studielån på min sång + kostnaden på egen studio. Var är skillnaden?

När vi behöver kvinnlig sång på en demo så betalar vi för det.

(Ledsen om det blev lite off-topic)

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.. vet inte om jag gillar den inställningen hos sångare..

Om de bara visste detta:

1) Det tar aslång tid att göra en låt, vi snackar runt 40 timmar kanske för en låt, 50 timmar med sång. Detta sitter vi producenter o gör gratis.

2) Utrustning, kostar! Skitmycket!.. Jag har själv lagt ut runt ca. 300.000 på min studio.

3) Tekniskt kunnande, i dagsläget ska vi kunna skriva hitlåtar, ha ett bra sound med full kontroll på mixning, kompressorer o dylikt samt att kunna framställa en tekniskt mastrad version som ska kunna släppas på skiva direkt (ialla fall inom trance).

Det är många krav på en producent.

Vi lägger ner skitmycket tid och pengar, vi får inga pengar alls innan en låt är släppt, så varför skulle vi vilja betala en sångare i förhand?

Enda dealen jag skulle personligen kunna tänka mig i så fall är att sångare har inga rättigheter alls på låten när den släpps, då köper man loss rättigheterna istället.

Ja du Drik..

Får väl påpeka att jag själv är låtskrivare oxå..... och är mycket väl medveten om hur MYCKET jobb man får lägga ner på musiken!!!

Å självklart när jag sjunger för pengar så är det just för att jag inte är låtskrivare just då.. alla rättigheter tillhör ju låtskrivaren då, på det sättet blir det inget tjafs sen.

Sen får man väldigt mycket för pengarna: all studiotid i min studio som jag har lagt ner väldigt massa pengar på, min sång precis som du vill ha den, en färdig välinspelad wav/aiff, mm........ förstår inte riktigt vad du menar med min inställning?

Mvh

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag söker Sångare/Sångerska som kan tänka sig sjunga i min nya låt.. Demo på låten finns i min första post 🙂

Om du är lite nyfiken på stilen så lyssna på ATB - Ecstasy.. Det är ungefär sådan trance.. väldigt lugn..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...