Guest Grundtal Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Vilka av er använder sig av Renoise ( www.renoise.com )? Jag ska själv registrera programmet vid nästa lön. Kort och gott, Grundtal
Disobedient Posted July 18, 2004 Posted July 18, 2004 Har kört det lite pga av Autechre använder sig av dig så jag ville testa. Ser ut som gamla FastTracker tycker jag. Demot har ju nästan allt.
Guest Grundtal Posted July 20, 2004 Posted July 20, 2004 "Har kört det lite pga av Autechre använder sig av dig så jag ville testa." - Hehe, de bor under min säng ;D Hittils diggar jag Renoise starkt. Men det verkar inte vara så många andra här som använder sig av programet.
D Vibe Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Själv använder jag hellre Madtracker II isåfall.. 🙂 /Daniel
Guest spline Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 Har reggader versioner av både Renoise och Madtracker, men i mina ögon är Renoise bättre. Största anledningarna är att Renoise tracks kan expanderas i upp till 12 subtracks. Det blir enklare att få översikt samt att ge ett track namnet piano istället för 12 tracks. Andra anledningar som väger tungt är ASIO! Undo, autobackup, samt bättre sequencer... Snart släpps för övrigt Renoise 1.5 (gold).
Recommended Posts