Jump to content
Annons

SoundFonts här!


chrisB

Recommended Posts

  • 2 månader senare...
Annons
  • 2 månader senare...
Öhh....vänta nu här ett tag. Går det att köra soundfonts i Reason?  😛

Ja, NN-XT tar SoundFonts.

Helt lysande....visste jag inte ens om 😛

Finns det något mer som jag borde känna till? Finns det en inbyggd pastamaskin månne?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej. Jag laddade ner lite från "sounfonts länken" Reason verkar ju inte kunna hitta dom?? Hur gör jag det? Har en M-audio midikeyboard och kör i reason.

Hur gör jag för att kunna använda dom??

GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flamenco Henrik I jönköping

Link to comment
Dela på andra sajter

ibland måse man packa upp soundfonten, som ska ha .sf2 som filändelse.

sen är det bara att ladda in dem i NN-XT precis som med andra nn-xt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Här finns några bra soundfonts, som tyvärr inte är fria för komersiellt bruk:

Är du säker? Letade på Natural Studios hemsida och hittade överhuvudtaget ingen info om vilken rätt man har att bruka samplingarna. Har du möjlighet att lägga upp en länk till copyright-texten?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Här finns några bra soundfonts, som tyvärr inte är fria för komersiellt bruk:

Är du säker? Letade på Natural Studios hemsida och hittade överhuvudtaget ingen info om vilken rätt man har att bruka samplingarna. Har du möjlighet att lägga upp en länk till copyright-texten?

Det står i en readme-fil man får med när man laddar hem det. Där står bl a:

If you wish to use these sampled instruments in such a way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Här finns några bra soundfonts, som tyvärr inte är fria för komersiellt bruk:

Är du säker? Letade på Natural Studios hemsida och hittade överhuvudtaget ingen info om vilken rätt man har att bruka samplingarna. Har du möjlighet att lägga upp en länk till copyright-texten?

Det står i en readme-fil man får med när man laddar hem det. Där står bl a:

If you wish to use these sampled instruments in such a way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission.

// David

"Permission" - Till låtelse. Om man nu råkar göra en hit med dom så kan man väll bara fråga. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

If you wish to use these sampled instruments in such a way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission.

"Permission" - Till låtelse. Om man nu råkar göra en hit med dom så kan man väll bara fråga. 😛

Precis, det står ju inget om att man måste vänta på svar, eller ens att man behöver bry sig om de skulle svara nej. 🙂

Det är nog mest att man vill ha det gratis på riktigt liksom - Om jag skulle göra en CD och sälja till mina bekanta för 20 kr stycket, antar jag att det skulle räknas som "making money from it in any form"?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

ibland måse man packa upp soundfonten, som ska ha .sf2 som filändelse.

sen är det bara att ladda in dem i NN-XT precis som med andra nn-xt ljud.

Hur packar man upp soundfonter då? 😳

Om den är packad i zip-format föreslår jag att du använder WinZip, är den packad i rar-format så fungerar väl WinRar alldeles utmärkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligtvis är SoundFonts nerpackade i antingen SFPack format eller SFArk... dessa format har jag för mig är speciellt anpassade för att kunna komprimera Soundfonts så mycket så som möjligt...

Sök på Google efter programmen SFPack och SFArk så kan du nog hitta en sida där man kan ladda ner dem... de är gratis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligtvis är SoundFonts nerpackade i antingen SFPack format eller SFArk... dessa format har jag för mig är speciellt anpassade för att kunna komprimera Soundfonts så mycket så som möjligt...

Sök på Google efter programmen SFPack och SFArk så kan du nog hitta en sida där man kan ladda ner dem... de är gratis...

Aha, det finns ett särskilt komprimeringsformat för SondFonts? Det hade jag ingen aning om och har faktiskt inte stött på. Ursäkta mitt okunniga svar ovan :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...