Jump to content
Annons

Ska vi göra en julkalenderpodcast?


tbruce

Recommended Posts

Kan inte tomten vara pedofil och hålla på med nissarna? 😄

Annars får jag väl göra min egen... 😛😄

Gör du någon toleranstest på medlemmarna. Först bullfittan i kanelbulletråden och nu vill du ha en pedofil i årets julkalender. 🙁😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har vi bestämt oss för julkonsert-storyn nu eller?

Leta efter konstiga figurer som spelar konstiga instrument...

Och kanske nån pingvin också? 😎

Ja det tycker jag att vi har 😄

Jag har faktiskt stolpat upp lite förutsättningar för hur manuset kan tänkas flyta rent språkmässigt. Jag tänkte posta det här, men jag har dokumentet hemma (är på jobbet nu). Satt igår och bara tänkte och funderade och det kan bli riktigt bra! Om jag skriver ett pilotavsnitt innan veckan är slut då, så får folk komma med synpunkter och så... Bara som förslag dårå, så vi kommer någon vart.

Ja, ragga musikanter kanske vore nåt. 😠

Och en pingvin ska väl gå att klämma in någonstans tycker jag... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha med något barn. Vet inte hur men nått barn iaf, ett litet gulligt sådant. Fast bara det att tomten är grymt stygg mot barnet/barnen

Jag har två barn, en åttaårig kille och en tjej på elva. De kanske kan bidra med sina röster i något sammanhang? //Gladys

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha med något barn. Vet inte hur men nått barn iaf, ett litet gulligt sådant. Fast bara det att tomten är grymt stygg mot barnet/barnen

Jag har två barn, en åttaårig kille och en tjej på elva. De kanske kan bidra med sina röster i något sammanhang? //Gladys

coolt! Men tycker vi håller pedofiltomte utanför detta helt ärligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha med något barn. Vet inte hur men nått barn iaf, ett litet gulligt sådant. Fast bara det att tomten är grymt stygg mot barnet/barnen

Jag har två barn, en åttaårig kille och en tjej på elva. De kanske kan bidra med sina röster i något sammanhang? //Gladys

coolt! Men tycker vi håller pedofiltomte utanför detta helt ärligt!

🙂

Jag kan ju nästan klass som barn (15 år 😳) så jag är ju kanske aktuell som barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha med något barn. Vet inte hur men nått barn iaf, ett litet gulligt sådant. Fast bara det att tomten är grymt stygg mot barnet/barnen

Jag har två barn, en åttaårig kille och en tjej på elva. De kanske kan bidra med sina röster i något sammanhang? //Gladys

coolt! Men tycker vi håller pedofiltomte utanför detta helt ärligt!

🙂

Jag kan ju nästan klass som barn (15 år 😳) så jag är ju kanske aktuell som barn?

15.. hum.. då har du nog tuppar i hallsen:P

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha med något barn. Vet inte hur men nått barn iaf, ett litet gulligt sådant. Fast bara det att tomten är grymt stygg mot barnet/barnen

Jag har två barn, en åttaårig kille och en tjej på elva. De kanske kan bidra med sina röster i något sammanhang? //Gladys

coolt! Men tycker vi håller pedofiltomte utanför detta helt ärligt!

😕

Jag kan ju nästan klass som barn (15 år 😛) så jag är ju kanske aktuell som barn?

15.. hum.. då har du nog tuppar i hallsen:P

😄

Närå. De försvann för ett år sen 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Pah, här försvinner man någon dag och så dör hela skiten ut. 😳😕

Får ChWoods ihop nåt? Har Hacke gett upp tråden? Kommer det bli något av det hela? Pallar folk? Många frågor hänger i luften!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste be att få kliva av tåget! Jag har ett annat projekt pågång som kräver min tid just nu. Sorry! Hoppas ni får ihop er kalender! // Gladys

Link to comment
Dela på andra sajter

Pah, här försvinner man någon dag och så dör hela skiten ut. 😆😆

Får ChWoods ihop nåt? Har Hacke gett upp tråden? Kommer det bli något av det hela? Pallar folk? Många frågor hänger i luften!

Mjo... jag har påbörjat en skiss, men.... är det verkligen realistiskt att vi hinner knåpa ihop 24 avsnitt med allt ljudmakeri, röstinspelning, redigering m.m.. Vill man vara klar med alla episoder innan december måste vi spotta ur oss typ 1 avsnitt varannan dag. Det är ett ganska tufft tempo. Grejar vi det eller ska man satsa på att skriva något riktigt ordentligt till nästa år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pah, här försvinner man någon dag och så dör hela skiten ut.  🙂  🙂

Får ChWoods ihop nåt? Har Hacke gett upp tråden? Kommer det bli något av det hela? Pallar folk? Många frågor hänger i luften!

Mjo... jag har påbörjat en skiss, men.... är det verkligen realistiskt att vi hinner knåpa ihop 24 avsnitt med allt ljudmakeri, röstinspelning, redigering m.m.. Vill man vara klar med alla episoder innan december måste vi spotta ur oss typ 1 avsnitt varannan dag. Det är ett ganska tufft tempo. Grejar vi det eller ska man satsa på att skriva något riktigt ordentligt till nästa år?

Man kan väl dra ihop en gruppchat på MSN (utgår från att de flesta använder msn) och skriva klart avsnitten så att dte är klart så snabbt som möjligt.

Sen delar någon (tbruce är väl lite av en organisatör?) ut "arbetsuppgifter" och folk gör klart sina uppgifter.

Vi som har sagt att vi kan bidra med röster, vi kanske ska säga ålder och vart vi kommer ifrån (dvs dialekt) så att man får "rätt" röst till "rätt" roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bara manuset klart så går det ju på nolltid att spela in rösterna för alla som ville bidra.

Sätt i gång nu för fan... vi har ju nästan två månader på oss innan första avsnittet ska ut!

*puzz*

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Gör ett avsnitt var.

jag kan ta ett.. ge mig 14:e december.

Så får man hålla sig fritt till storyn

EDIT: där har du din stafett, tord

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett avsnitt var.

jag kan ta ett.. ge mig 14:e december.

Så får man hålla sig fritt till storyn

EDIT: där har du din stafett, tord

Ja, varför inte... eftersom jag har det första avsnittet i princip klart så kan jag väl posta det här sen, typ kanske ikväll, så får vi se vars det leder.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Gör ett avsnitt var.

jag kan ta ett.. ge mig 14:e december.

Så får man hålla sig fritt till storyn

EDIT: där har du din stafett, tord

Ja, varför inte... eftersom jag har det första avsnittet i princip klart så kan jag väl posta det här sen, typ kanske ikväll, så får vi se vars det leder.

nejnejnej, avslöja det inte kompis. Det är väl en julkalender?

Skicka det vidare till den som paxar 2:a januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett avsnitt var.

jag kan ta ett.. ge mig 14:e december.

Så får man hålla sig fritt till storyn

EDIT: där har du din stafett, tord

Ja, varför inte... eftersom jag har det första avsnittet i princip klart så kan jag väl posta det här sen, typ kanske ikväll, så får vi se vars det leder.

nejnejnej, avslöja det inte kompis. Det är väl en julkalender?

Skicka det vidare till den som paxar 2:a januari.

Bra idé! Stafettskrivning är ju underbart. Men någon bör stolpa upp innan vilka karaktärer man kan använda sig av, exempelvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Bra idé! Stafettskrivning är ju underbart. Men någon bör stolpa upp innan vilka karaktärer man kan använda sig av, exempelvis.

äh, det ger sig själv när kromskogen släpper första januari. Paxa tvåan då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett avsnitt var.

jag kan ta ett.. ge mig 14:e december.

Så får man hålla sig fritt till storyn

EDIT: där har du din stafett, tord

Ja, varför inte... eftersom jag har det första avsnittet i princip klart så kan jag väl posta det här sen, typ kanske ikväll, så får vi se vars det leder.

nejnejnej, avslöja det inte kompis. Det är väl en julkalender?

Skicka det vidare till den som paxar 2:a januari.

Okelidokeli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé! Stafettskrivning är ju underbart. Men någon bör stolpa upp innan vilka karaktärer man kan använda sig av, exempelvis.

äh, det ger sig själv när kromskogen släpper första januari. Paxa tvåan då?

Hur långa ska avsnitten vara? Jag är en mycket, mycket dålig författare, men kan kanske tänka mig att ta han om något avsnitt om de inte är för långa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé! Stafettskrivning är ju underbart. Men någon bör stolpa upp innan vilka karaktärer man kan använda sig av, exempelvis.

äh, det ger sig själv när kromskogen släpper första januari. Paxa tvåan då?

Hur långa ska avsnitten vara? Jag är en mycket, mycket dålig författare, men kan kanske tänka mig att ta han om något avsnitt om de inte är för långa.

Samma här! Men alla som kommer på något kan väl posta dte här, skisser som alla kan bygga på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...