Jump to content
Annons

Tips på gratis rtas-pluggar för OS X


chrisB

Recommended Posts

Hämta här

De fungerar bra, har använt dem under OS 9 och nu har han gjort de för OSX.De är fler än 3 st.

😠

Analizator is a 50 band, selectable range frequency display..

Tuna is a guitar tuner..

Piczer is a crazy pitch change-distortion plug

Ddram1 is a drum sample player. 12 pads, velocity, pan, reverse, pitch, sample region selection. screenshot NEW: pitchbend and LP filter added.

Luppo1 is a RTAS looper, slicer, pitch change, tempo delay plugin. Load a loop, change tempo+pitch and trig it with MIDI notes.

Peakme is a large RTAS peak meter with phase probe and scope. . NEW: MS decoding, mono monitoring, phase invert and more...

Limo is a limiter plug with auto makeup gain. NEW! saving parameters.

Download limo v.05 for MAC OS X

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Annons

Här är några fler... inte bara för OSX...

Vinyl

The ultimate lo-fi weapon, iZotope Vinyl uses 64-bit processing and advanced filtering, modeling and resampling to create authentic "vinyl" simulation, as if the audio was a record being played on a record player.

Vinyl

Spectrum Analyzer and more

Inspector's spectrum analyzer gives you a clear picture of the sonic properties of your mix. Real-time numeric readouts for balance, headroom, and clip incidents tell you exactly what is happening from sample to sample. All in a compact size to save your desktop space

inspector

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...
  • 5 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 1 månad senare...
Mera! Mera! 🙁

En av gubbarna som jobbade för TLLabs har startat upp på nytt.

Han har släppt två pluggar (EQ och Tape sat) som fungerar något begränsade i demo läge. För att få dom fullt ut så kostar dom 69 dollar.

Än så länge bara Mac

Länk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mera! Mera!  😛

En av gubbarna som jobbade för TLLabs har startat upp på nytt. Han har släppt två pluggar (EQ och Tape sat) som fungerar något begränsade i demo läge. För att få dom fullt ut så kostar dom 69 dollar.

Än så länge bara Mac

Länk

Nu även för XP ...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 5 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 6 månader senare...

Finns det några ratispluggar som fungerar till Protools? De flesta gratisgrejor är ju som bekant vst. De enda grejor som är gratis och fungerar till Pro Tools (förutom DigiDesins egna gratissläpp) är Masseypluggarna.

Ni som vet; Fyll gärna på.

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en plugg som heter Free G, tror det är Sonalksis eller nått sånt de heter som har gjort den, finns lite annat på deras sida också. Sen vet jag att det finns mer men just nu kommer jag inte på namnet på dem, tusan!!

//Anders

Jag kanske är lite nyvaken, men vad är den där Free G för något? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en plugg som heter Free G, tror det är Sonalksis eller nått sånt de heter som har gjort den, finns lite annat på deras sida också. Sen vet jag att det finns mer men just nu kommer jag inte på namnet på dem, tusan!!

//Anders

Jag kanske är lite nyvaken, men vad är den där Free G för något? 😛

Det är helt enkelt en kanalstrip, med regel, mätare, mute, pan och flip, ingen EQ dock., använder den mycket för att lyssna efter fasfel då du har en flip i i den, Annars gör den inget särskilt. Men som sagt, väldigt användbar för att snabbt lyssna efter fasfel.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

köp Fxpansions "vst to rtas adaper" så kan du oxå köra alla gratis vst pluggar.

Hur fungerar en sådan egentligen? Arbetar den i realtid (och drar mycket CPU) eller konverterar den hela pluggen eller vad gör den?

verkar som den konverterar pluggarna till rtas.. kolla man i pro tools plugmapp efter man wrapat (som dom kallar det)

en plug så ligger den där bland dom andra å i samma filformat.. ända skillnaden är att den lägger till "VW" innan pluggnamnet. tex FabFilter blir vwFabFilter. men jag antar att den går så för att protools ska se att det e wrapade filer å på så vi kan lägga dom i Wrap mappen bland alla andra pluggar. Jag har heller inte märkt av att wrapade filer skulle dra mer cpu än vanliga rtas filer. nån skillnad är det säkert, men inget jag har märkt av än iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...