Jump to content
Annons

lite groovy stuff (mp3)


Recommended Posts

LÅTNAMN: swat,ananas,70s,flute

ARTIST: tublenco (a.k.a fudgesson här)

GENRE: agent/disco/pop/rock/remix???

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3

LÅTLÄNK:

s.w.a.t

ananas (man from uncle)

70s

flute

🙂

Man kanske kan kalla det för remixar eller nåt för här har jag snott som bara den.

Samplat diverse prylar/ klippt och klistrat och sedan lagt på beats, elbas, gitarrer, synthar och sedan ännu mer samplingar.

Grejen var att jag skulle göra ett litet club gig med några vänner som jag glömde bort och kom på veckan innan så enda sättet att hinna få ihop lite musik var att tok sampla. Men det var ett kul sätt att göra musik på. Man måste ju få leka... 🙂

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo det är tok samplat deluxe-a-go-go [in stereo] 😄

Annars hade jag aldrig hunnit göra 7 låtar på så kort tid. Men det var helt klart lärorikt. Fick ändå trixa en del för att få ihop det och sen ligger det ju en hel del live prylar ovanpå. Hade en beta version av Groove Agent som gör mycket av trummorna - det var en lifesaver. Fast där ligger även andra beats.

Kruxet är ju att hitta rätt prylar att sampla. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gillar jag också (lyssnar på "70s" just nu)!!

Starskey & Hutch ju!!! Polisonger, pilotbrillor, utsvängda brallor, stora hår, hallickar och orangeblommiga tröjor!

Sån där wacka-wacka gitarr har jag alltid velat haft i nån låt, kan jag PMa dig nån gång 🙁 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack hammagrella.

Precis - mycket Starsky & Hutch stuk 🙁

Men även om jag lagt lite gitarrer så har jag tyvärr inte lagt wah gitarren. Sampling. Men Virtual Guitarist har en bra wah-wah har jag för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

äh fan! Jag tar tillbaka att du fuskat ihop låtarna. Lyssnar på swat och det är ju jävligt svängigt! *rullar på axlarna och stampar med foten* En stenhård femma!

Det hade varit kul om du berättat lite från vad du samplat och hur du gjort låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack MusicGene! Kul att du gillar. 😉

Eftersom jag hade så kort tid på mig så fick jag snabbt lista ut ett tillväga sätt och det blev att jag gjorde på följande sätt:

1. Fann lite frän musik jag kunde sampla från. Samplingarna kommer från lite olika ställen men en hel del är plockat från "Shut It! The Music Of The Sweeney".

2. Sen klipp/klistrade jag lite i Nuendo. Anpassade samplingarna till varandra och fann nån slags struktur. Sen EQ-ade jag lite - tog mest bort basen.

3. Då började jag med trummor - oftast Groove Agent som jag hade en beta version på då. Men även andra beats.

4. Sen var det dags för elbas. En Fender P genom en bas pod.

5. Elgtr dags - en Maton genom en pod.

6. Synth dags - all synth är en Virus kb.

7. Slutligen ännu mer samplingar.

Tyvärr råkade jag radera låtarna och har bara kvar dom som mp3:or nu. Lite synd. Måste lära mig att ta backup på prylar.

Det var iallafall ett givande experiment. Lärde mig en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...