Jump to content
Annons

intro låten är nu färdig


betyg  

5 röster

  1. 1. betyg

    • 1 bättre kan du, det har vi ju hört
      0
    • 2 något tjatig refräng, jasså det är bara en demo, jaja
      1
    • 3 riktigt hyfsat
      2
    • 4 det här var bland det bätrre idag
      1
    • 5 nästan proffsigt ju !
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Beautiful

ARTIST/GRUPP:robc

GENRE:pop (singer/songwriter)

LÅTLÄNGD:2,29

KOMPOSITÖR:robc

PRODUCENT:robc

EV. MEDVERKANDE:Lisa

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: MP3 2,3 MB

LÅTLÄNK:Beautiful

Nu är intro låten färdig, som var med i tävlingen för några veckor sen, jo refrängen är tjatig o det skulle nog behövas ett stick, men vad sägs i övrigt, om tex, trummor, sånginsats, mixning, mastring, mm mm

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rent ljudmässigt tycker jag det låter bra. Bra sångljud, bra separation och helt ok mix (sänk virveln ett snäpp så är du hemma).

Något som jag direkt störde mig på var hihaten. Den låter inte alls som resten av trumsetet (för kort och stickig) och dessutom känns den lite för intensivt programmerad. Lägg ner 16-delarna och släng på en tamburin på refrängen istället.

Sången ligger konstant före beatet på refrängen. Delaya den lite. Ak. guran behöver nog ses över ibland också när det gäller timingen.

Är den inte lite kort? Som du säger saknar man verkligen ett stick eller möjligens nån brygga till refrängen efter första versen. Låten är väldigt pang-på-rödbetan om du förstår vad jag menar.. REFRÄNG VERS REFRÄNG VERS REFRÄNG BOMSTOPP SLUT (eller hur det nu var) Det kan va jäkligt snyggt att göra så, men håller inte riktigt med om att det passar i just denna låten.

Men bra ljud och låten i sig är bra och det är ju inte fy skam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag instämmer med allt VacUm säger. Men det är en riktigt bra låt, Lisa sjunger som vanligt otroligt bra och refrängen sitter som en smäck! 🙂 Trummorna är riktigt bra i denna tycker jag. En sak som irriterade mig lite var gitarren som plinkar lite i verserna, den är lite stel i första vändan, i andra, när den slidas (slajdas ???) funkar det mycket bättre. Så, allmänt, jobba vidare lite med gitarren och lägg in ett stick (som du redan funderar på) så är jag helt säker på att du har en riktig kanonlåt på g. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Beautiful röst må jag säga. Tjatigt med 'jår sou bjotifoll' så många gånger. Bra mixat. Lite (lite) otajt på sina ställen, och då framför allt gitarr vs trummor.

Gillar gitarrplockandet. Hade gillat lite gitarrplock i refrängen där sången är tyst.

Jag ser att du använder Lame 3.87, du kanske skulle installera den nyaste för jag tycker mig höra lite komprimeringsartefakter vilket jag inte brukar höra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...