Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Läste detta i tidningen som är ute nu. Om jag tex lägger en sång på en kanal och vill hämta ett reverb från min gitarrstärkare för att bara lägga reverbet på separat spår för att inte gröta ner det. Går det att göra? Hur kopplar jag det då?

Annars om det nu inte går.. Hur hämtar jag reverbet från min gitarrstärkare om jag vill lägga just det reverbet på sång?

Annons
Posted

du skickar ut en sångsignal från din dator och kör den genom din förstärkare. Kräma på ordentligt med reverb, annars är det risk för fasfel. Ta det tillbaka in i datorn på en enskild kanal. Då har du en ren kanal, och en kanal med reverb. Var det så du menade?

Posted
du skickar ut en sångsignal från din dator och kör den genom din förstärkare. Kräma på ordentligt med reverb, annars är det risk för fasfel. Ta det tillbaka in i datorn på en enskild kanal. Då har du en ren kanal, och en kanal med reverb. Var det så du menade?

Ja det tror jag! :rolleyes:

Så jag skickar alltså ut en signal från ena kanalen och skickar tillbaka den på en helt annan då? Då får man väl ändå sina två spår fast med sång varav den ena är effekterad..? Varför gör man ens något sådant isåfall? För mig låter det nästan som om det istället grötar ihop det!

Posted

Ja det tror jag! 😕

Så jag skickar alltså ut en signal från ena kanalen och skickar tillbaka den på en helt annan då? Då får man väl ändå sina två spår fast med sång varav den ena är effekterad..? Varför gör man ens något sådant isåfall? För mig låter det nästan som om det istället grötar ihop det!

Sen använder du den med effekt för att krydda, det är precis så det fungerar med send effekter fast då sker det internt i datorn.

Posted

Försöker använda min Quadraverb för att få phaser på ett gitarrspår men jag får det inte att funka. Vill köra Quadran genom in/output 1 och 2 i mitt creative asio men när jag ska kryssa dessa i device port kan jag inte välja dem. Vad gör jag för fel?