Jump to content
Annons

Henke L - Rejv


Betyg  

2 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      0
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

Annons

Till låten...

Nja.. säger jag.. det låter lite för enkelt för mina öron.

Nu skruvar jag utav bara helvete på rattarna i min synth och sen ett tungt beat på det typ..

Sen känns ljudkvalitén inget vidare, distat liksom.. inget djup eller omfång och med känsla av dist på slutmixen... jaja.. vad vet jag..

Men lite känsla finns ju och med en del puts skulle det nog funka fint på golvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade att gå på rejv förr i tiden. Jag minns inte hur många gånger man har stått och stampat på dansgolvet nätterna igenom. Den här låten hade nog gjort att man hade dansat lite extra. Dock tycker jag att det är för mycket skruvande på acidsynthen redan från början. Ok att låten börjar med slingan så att temat får presentera sig men jag hade nog väntat med att skruva omkring den fullt så mycket tills längre in på låten.

Det bästa tycker jag är när en låt pumpar på ett tag för att sen tysta ner lite varefter de knorriga acidljuden fejdas upp mer och mer för att sen braka lös i ett lyckligt inferno tillsammans med resten av låten. Typexempel på en bra sån låt är "Higher State of Consciousness" med Josh Wink. Såna låtar blir jag glad av och jag tror något liknande kunde ha gjorts med Rejv...

Annars var det en god bit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag gillade att gå på rejv förr i tiden. Jag minns inte hur många gånger man har stått och stampat på dansgolvet nätterna igenom.

Javisst

& just därför känns detta som en blueprint. vilket inte är värt någonting i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tack för synpunkterna. Jag ska försöka putsa på arrangemangen, ljuden, och ljudkvalitén till nästa gång, och kanske göra nåt som känns nyare. Jag kan hålla med om att det är lite av en blueprint. Men den var kul att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att något är dåligt bara för att det låter precis som något gammalt som redan gjorts. Det är en konst att lyckas med det också. Dessutom tycker jag att det kan vara gött att "ta upp" gamla stilar och trender som mer eller mindere glömts bort på nytt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.. säger jag.. det låter lite för enkelt för mina öron.

Nu skruvar jag utav bara helvete på rattarna i min synth och sen ett tungt beat på det typ..

Vad är problemet? 🙂 Om man lyckas få något väldigt enkelt att bli bra så knäcker det det mesta. Men överproducerat är inte min stil, tycker det blir så tråkigt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.. säger jag.. det låter lite för enkelt för mina öron.

Nu skruvar jag utav bara helvete på rattarna i min synth och sen ett tungt beat på det typ..

Vad är problemet? 😱 Om man lyckas få något väldigt enkelt att bli bra så knäcker det det mesta. Men överproducerat är inte min stil, tycker det blir så tråkigt då.

Inga problem alls 🙂

Bara en spontan kommentar över låten, thats it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...