Jump to content
Annons

Datorfusion från 90talet


BETYG  

4 röster

  1. 1. BETYG

    • JA
      2
    • NEJ
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: HappyMeal

* ARTIST/GRUPP: Jag

* GENRE: svårt att säga.. Datoriserat storbandsarr

* LÅTLÄNGD: 3.41

* KOMPOSITÖR: jag

* PRODUCENT: jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 1998 (tror jag)

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.2 megabyte

* LÅTLÄNK: Här

Låg en bunte CD-skivor i gaderoben som hette "gammalt från DAT" och där hittade jag mina gamla fusionlåtar från gymnasietiden. Blev så glad (var säker på att dom var glömda begravna för längesen) så jag skickade upp en hit. Just denna låten var tänkt som ett storbands-arr från början men urartade ganska snabbt till något helt annat.

10 spänn till den som plankar harmisarna i temat! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

läckra storbands räkor, tror ackorden är Bbminus7+,a13, g11minus9, och Gbdim, stämmer det :-),låten kan behöva tryckas upp ett par db, annars gött sväng !

robc

la ut en ny låt igår för syning:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3008&hl=

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som ledmotivet till "Jönssonligan och DrMakarotti's förbannelse" ..om dom nu skulle gjort en sån film.. 😛

Intressant mixteknik dock ( förutom att den pannande basen går bort för min del)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som ledmotivet till "Jönssonligan och DrMakarotti's förbannelse" ..om dom nu skulle gjort en sån film.. 😛

Intressant mixteknik dock ( förutom att den pannande basen går bort för min del)

Hahaha, ja fanimej! Det är MYCKET som går fetbort på den låten, jag vet... Men för mej är det nostalgi. Alltså detta är varken mastrat eller mixat ordentligt. Drog ner massa saker från rullbandarn till DAT en gång i tiden när vi behövde frigöra lite band (rullband är dyrt!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att detta var jättebra rent musikaliskt! Verkligen kul att lyssna på hela tiden och man förstår redan när man hör beatet i introt att något kul skall hända!

Jäkligt bra faktiskt! Visst, ljud och sånt kan förståss slipas lite, men en bra låt är alltid en bra låt, och börjar du ändra så blir det säkert bara sämre! Bara putsa med en multibandskompressor, sen är det bra!

Det här får mig att tänka på något sammhällsprogram på svt, någon gång i mitten/slutet av 80-talet.

🙂

Edit: Det enda som inte känns bra är att du på mindre än två veckor postat fler inlägg än vad jag gjort sedan februari... 😎

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Det enda som inte känns bra är att du på mindre än två veckor postat fler inlägg än vad jag gjort sedan februari... 😎

Haha! Jag tröttnar nog snart. Haft mycke datorpyssel de senaste och då kan de va skoj o ha sidan uppe och refresha lite då och då. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg en bunte CD-skivor i gaderoben som hette "gammalt från DAT" och där hittade jag mina gamla fusionlåtar från gymnasietiden.

Eftersom jag med kall logik har räknat ut att du gick på tingsholmsgymnasiet, så kan jag informera om att det står två adat-burkar där nu, istället för dat-burkar..

vet inte hur länge det har gjort det, men, men..

fanns digitalstudion på din tid?

jag lirar på instrument som du troligtvis har spelat på, också. 🙁

Redigerat av MisanthroPunk
Link to comment
Dela på andra sajter

Låg en bunte CD-skivor i gaderoben som hette "gammalt från DAT" och där hittade jag mina gamla fusionlåtar från gymnasietiden.

Eftersom jag med kall logik har räknat ut att du gick på tingsholmsgymnasiet, så kan jag informera om att det står två adat-burkar där nu, istället för dat-burkar..

vet inte hur länge det har gjort det, men, men..

fanns digitalstudion på din tid?

jag lirar på instrument som du troligtvis har spelat på, också. 🙁

Haha, koolt.. Nädu, då fanns det en 8-kanalig rullbandare och några hemska 486or 66mhz. Detdär är inspelat i (före detta) studion i tranemo där jag jobbat i flera år efter det...

Hmm. Vad har dom för synthar där nu?? Minns alla XP-10or Jörgen köpte in när jag gick där. Det var väl det hippaste som fanns på den skolan då skulle jag tro 🙁 Var vansinnig på dom syntharna för dom inte va tajta minns jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...