Jump to content
Annons

Remix från Lars


Recommended Posts

LÅTNAMN:6.15

ARTIST/GRUPP:Multitude Against The Empire

GENRE:Sing/slow breakbeat

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:Ed greene and Multitude Against The Empire

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

LÅTLÄNK:http://www.play-mate.de/music/mate_-_615.mp3

detta är en remix på Ed greene svensk indie sing/songwriter

Gjord i Live 3 om nån undrar

Redigerat av Lars Norén
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

http://www.play-mate.de/music/mate_-_615.mp3

^- självlänk så jag kan ladda ner låten. (ni andra får låna den också om ni vill)

Tycker det låter lite för mycket "loop". Hörs för tydligt att det loopas om och om igen, saknar lite levande ljud som knyter ihop säcken.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Fixad länk...

Tror att du skulle vinna på att isolera ljuden lite mer, typ, skapa en mer distinkt utrymme i mixen åt trummor och körer etc. Då blir det bättre djup och det är lättare att lyssna på.

Sången? Låter som om du sjungit in det på toaletten, men jättemycket rumsklang, alternativt att du står mitt i vardagsrummet, 5 meter ifrån micken? Skall det låta så?

Skulle vara kul att höra allt ihop med lite renare och isolerade ljud.

Intressant låt i vilket fall! Inte alls dåligt! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

jaha...

Undrar hur låten var från början...

Är det meningen att loopen ska vara så dåligt stretchad? Väldigt obehagligt ljud iallafall.

Särskilt när det gäller remixer så tycker jag att det är viktigt att inte använda kända loopar, det blir tråkigt och ointressant. Har du programmerat något eller bara lagt på en loop? Skulle inte vilja kalla det remix isåfall. Sen låter det som att grundmaterialet är dåligt mixat från början, svårt att göra en bra RMX isåfall ju.

Skön countrystämning i den annars.

Om det är så att du vill ha looparna skitiga som nu, så får jag ursäkta. Testa Acid Pro annars, helt överlägset när det gäller stretching & det bästa programmet att göra remixer i.

Det är nog viktigt att bestämma sig innan man börjar remixa vilken style man vill att låten ska sluta som. Här är det en schitzofren mix av breakbeats & hiphop. Konstig vokaledit också, hade hellre hört vad karln sjunger än att höra den konstiga effekten på slutet.

Sicken gnällgubbe. Hoppas du ursäktar. Egentligen spelar det ju ingen roll vad jag tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppar att kommentera ljudbilden för det gör de andra så bra redan. 😱

Tyckte det var en cool överraskning när sången kom in ovanpå det där beatet - inte ALLS vad man väntade sig. Annorlunda och intressant. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är meningne att det ska vara trasigt och hårt, hör inte problemet med samma trummor. Vet inte om det minimala kommer fram. Hiphop är iregelsamma sak bortsätt från tempo.

sången är inspelad hemma hos Ed, fattar inte riktigt med att isolera musiken

Renare ljud skulle sabba... Jag gör trasig disonant musik.

Men tack för kritiken, jag lyssnar och tar till mej ser vad som är användbart.

Jag vet att jag kanske inte ska kalla det remix men jag har använt en röst och inte gjort så mycket med den. Jag vet att man inom hiphop är strikta med vad som e vad hoppas jag inte klev i klaveret 😱

Redigerat av Lars Norén
Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)
Tror att du skulle vinna på att isolera ljuden lite mer, typ, skapa en mer distinkt utrymme i mixen åt trummor och körer etc. Då blir det bättre djup och det är lättare att lyssna på.

Håller inte med!

Skulle komprimera mera så att allt blev mycket tätare!

Annars mycket bra!

Gillar timbalerna och blandstilsmusiken!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar något mer, men det är jäkligt snyggt att göra som du gjort. När jag pluggade musik så spelade vi i "lager" på ensemblen och det var väl ungefär samma sak som du gjort här. Bas/trummor spelar fullt ut; brötigt och slamrigt, gärna rubaterat. Saxen och pianot spelar "vackert" och melodiskt. Det svåra ligger i att hålla ihop allt..

Men på med något som "limmar" mellan sången och trummorna. Aboslut inget övertydligt men kanske en försiktig pad som spelar nån sorts mitemellan-harmonik mellan sången och det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

vaccum Postat den 6 July 2004, 10:10

  Jag saknar något mer, men det är jäkligt snyggt att göra som du gjort. När jag pluggade musik så spelade vi i "lager" på ensemblen och det var väl ungefär samma sak som du gjort här. Bas/trummor spelar fullt ut; brötigt och slamrigt, gärna rubaterat. Saxen och pianot spelar "vackert" och melodiskt. Det svåra ligger i att hålla ihop allt..

Nu fattar jag inget var är pianot och saxen.pratar du om låten 6.15?

Det enda som finns på låten är trummor och lite noise.

och det är inte timbaler det är en trumma som hetter Davul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att du skulle vinna på att isolera ljuden lite mer, typ, skapa en mer distinkt utrymme i mixen åt trummor och körer etc. Då blir det bättre djup och det är lättare att lyssna på.

Håller inte med!

Skulle komprimera mera så att allt blev mycket tätare!

Annars mycket bra!

Gillar timbalerna och blandstilsmusiken!

Danne/

Det ena behöver inte utesluta det andra. Det jag menar är att ljudbilden är väldigt platt. Intrycket förstärks om man skapar skarpare gränser för de olika ljuden i mixen, inte bara när det gäller rumskland, utan även inom diskant-/basåtergivningen.

Det behöver inte ha något med komprimering att göra.

(Edit: Nu talar jag bara om ljudbilden här. När det gäller uppbyggnaden i övrigt så finns det andra som sysslar med samma musik som kan det bättre)

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

ska lyssna när jag kommer hem. ca 16.15

nej detta var inget för mig. visst var intrumentalen helt okej, men känns som den behöver mera ialla fall i mmitt tycke

Redigerat av Impey
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt flyt i trummorna. Härlig separation av beats och sång, inte alls vad jag väntade mig efter ett par takter.

Det är en ovanlig liten smutsig ton i hela låten som gör den riktigt bra, lite ovanligt och med ett sväng som jag uppskattar till 100 %.

Lägg ut mer sånt här Lars..!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...