Jump to content
Annons

Japanskt tung-gung med hjälp av Ayumi H.


  

11 röster

  1. 1. Japanskt tung-gung med hjälp av Ayumi H.

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      0
    • 4
      7
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Fly High 2004 reborn

ARTIST/GRUPP: the[PHL]sound

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 4:07

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

PRODUCENT: Per-Henrik Lind

EV. MEDVERKANDE: Ayumi Hamasaki

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 @ 192kpbs

STORLEK: 5,67 mb

LÅTLÄNK: http://peppe.sorkmos.com/music/Fly_high_2004_reborn.mp3

Efter en tids avhållsamhet från den asiatiska och i detta fall japanska myllan har jag nu tagit mig an en remix på Ayumi Hamasakis låt "Fly High".

Jag hoppas detta uppskattas och kan läggas i min korg för asiatiska verk.

Jag kan med en gång säga att slutet på låten fortfarande är under konstruktion så ni får ha överseende med utfadningen..

Enjoy! :rolleyes:

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter ju jattebra.. Detta är alltså en remix från någon japansk poplåt om jag fattade det hela rätt?? Vad har du gjort och vad fanns från början? Lät som om du lyckats separera sången fullständigt ju!!!

Har ingen som helst koll på remixande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju jattebra.. Detta är alltså en remix från någon japansk poplåt om jag fattade det hela rätt?? Vad har du gjort och vad fanns från början? Lät som om du lyckats separera sången fullständigt ju!!!

Har ingen som helst koll på remixande...

Tack! Kul att du gillar det. Och ja, det är en japansk poplåt.

Jag lyckdes få tag på en acapella version som jag sedan har klippt upp "effektat" och pitchat tills jag är nöjd.

Resten dvs musiken är helt egen.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter bra! gillar den där plucked-gitarren ibörjan... aningen mer reverb på sången kanske så den smälter in bättre...

aja ja kan ingenting om denna genren så ja låter uppbyggnad, ljud, panorering osv i fred.. rädd att försäga mej annars...

jag brukar faktiskt inte gilla hennes vocal... har hört ett par remixer från bla. above & beyond.. .o då föredrar ja faktiskt utan vocals...

men detta låter riktigt bra iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra, Peppemannen! Särskilt i refrängen lyfter det!

Du har lyckats jäkligt bra med uppbyggnaden också, det här är annars en sån låt som (iallafall jag) tröttnar lite på inför vers 2. Men icke här, för det händer grejor hela tiden!

Bra! :rolleyes:😉:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Fräck låt. Men jag håller med Hacke om att man skulle vilja ha hört originalet för att kunna uttala sig lite djupare. Jag gillar basgången särskilt i alla fall. Uttoning är inte alltid fel heller. 😱

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju grymt som vanligt PHL. Skön remix som känns japanskt diskotek (inte för jag varit på nåt men ändå). Den håller en god kvalitet ljudmässigt och får en att nicka i takt med musiken. Jaja nog med komplimanger, hej hej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Carl_B

Tack Carl!

Jag testade med lite mer reverb och det lät faktiskt lite skönare!

Apropå tidigare remixer och framförallt orginalutförande så finns det inte så mycket övertygande med Ayumi desvärre..

VacUm

Tack!

hammagrella

Tack Hammagrella!

Jo risken med denna pop är ju att man tröttnar. Kul att du inte gjorde det. Jag försökte att få till lite variation och lyckades till viss del då mao 😆

hackeman

Tack för det!

Hade det inte vart strul med rättigheter så hade jag petat upp den här, men du får försöka få tag på den på annat sätt..

Stinkey

Nä uttoning kan ju faktiskt funka.. men i detta fall är jag inte riktigt nöjd med slutet alls.. men men .. 😆

dbd

Ok, tråkigt.. men man kan ju inte tilfredställa alla... 😆

Är det nåt speciellt som du inte gillar eller är det genren i stort?

Rockfart

Tack för tummen! 😆

Lars Norén

Stort tack för värmande ord!

Jo jag har en del grejjer på gång, men inspirationen måste finnas på rätt plats... 😄

Men det kommer.

lodger

Tackar!

=[ E F ]=

Tack ska du ha..! Fortsätt att nicka i takt du, det låter bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd

Ok, tråkigt.. men man kan ju inte tilfredställa alla... 😆

Är det nåt speciellt som du inte gillar eller är det genren i stort?

Genren i stort. Soundet på låten är mkt bra i övrigt. Fast dina handclaps som går hela tiden hade jag bytt ut mot congas 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...