Jump to content
Annons

Lyssnar du på din egen musik?


tbruce

Hur ofta "strölyssnar" du låtar du själv gjort (dvs inte när du jobbar med den)?  

119 röster

  1. 1. Hur ofta "strölyssnar" du låtar du själv gjort (dvs inte när du jobbar med den)?

    • Aldrig
      0
    • Sällan
      21
    • Det händer väl
      32
    • Lika mycket som annan musik jag gillar
      17
    • Ganska mycket
      21
    • Ofta
      25
    • Lyssnar sällan på annat
      0
    • Lyssnar aldrig på annat
      0


Recommended Posts

Annons
klart man gör. Den bästa musiken gör man ju själv. Eller hur var det nu? 😆

Ja egentligen..

Skapar man inte det man själv vill lyssna på?

Är det inte så?

För min egen del vet jag faktiskt inte..

Men som svar på frågan ja, jag lyssnar på min egen musik dagligen! (jävla ego) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra vad less man skulle bli om man gjorde ensåndär megahit som spelas varje kvart på alla radiostationer. Visst skulle ju vara coolt men man skulle nog vara rätt trött på just den låten sen:S

Iallafall om man gjort en verkligt retlig hit 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag prickade i "ganska ofta", det är ju hyfsat relativt, eftersom jag sitter och övar/spelar in/undervisar hela dagarna så pysslar jag massor med andras musik (pillar mycket med min musik och använder också eget material då jag undervisar ibland), så om jag lyssnar på ngt av mina stycken varannan dag är det mycket tycker jag, speciellt eftersom jag lyssnar på andras inspelade musik ungefär lika sällan. Så... det var mitt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har även egna tavlor på väggarna. Den musik man har gjort är ju till att lyssnas på. Om inte jag vill höra den, varför skulle nån annan vilja?

Exakt, jag förstår att sådana som Madonna ofta säger att hon inte lyssnar på sin egen musik, det skulle inte jag heller om jag fick välja. Men det är väl rätt många som försöker skapa ngt de tror att andra vill höra, och inte lyckas tillfredställa sina egna behov, varför då lyssna på "skiten"? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

bara för att lämna utskiten..är ju en bedrift bara det...dina närmsta polare + några till tycker det är sviiiinbra men sen då.......keep up the good work man! 😉

Håller delvis med, men i de flesta fall så håller ju musiken längre om den är lite personligare. Att hålla på att skriva för andra är ju på ngt sätt tillfredställande också, men om man skriver för sig själv också så är det väl högre tillfredställandegrad tycker då jag. Jag skulle absolut kunna skriva i samtliga stilar om jag kände att jag fick in ngt eget... iof, jag tror nog jag kan säga att jag skriver i alla stilar med min egen som grund.... vilken är alla stilar... där villade jag nästan bort mig själv! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

"Hur ofta "strölyssnar" du låtar du själv gjort (dvs inte när du jobbar med den)?"

Varje gång jag lyssnar på min musik, dvs ganska ofta, så känner jag att jag jobbar med den. Hittar saker som kunde varit bättre osv, så jag vet inte riktigt hur jag ska svara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...