Jump to content
Annons

Billig ADC


rainydays

Vilket klipp har gått genom ADCn?  

7 röster

  1. 1. Vilket klipp har gått genom ADCn?

    • Klipp 1
      2
    • Klipp 2
      3


Recommended Posts

Eftersom min Presonus Firebox har två SPDIF-ingångar tänkte jag att det kunde vara väldigt trevligt att ha tillgång till sex kanaler när man gör slaskinspelningar av trummor.

Men för det krävs en analog till digital converter, och de proffsiga ADCarna som säljs kostar alldeles för mycket för ändamålet.

Så jag kikade runt lite bland vanliga konsumentprylar och hittade en liten låda för 400kr avsedd för konvertering av ljud och bild. Den kan inte vara mycket att ha tänkte jag, men nyfiken i mössan som jag är så kunde jag inte låta bli att köpa en för att testa.

Så, hur låter den då?

Det hörs onekligen en markant försämring av ljudet, men jag hade inte väntat mig annat heller. Jag tycker den duger till ett par pukmicar på en demoinspelning helt klart. För det priset och till det ändamålet jag ville ha den till duger den utmärkt.

Men eftersom det är så poppis med blindtester nuförtiden tänkte jag att ni kunde få lyssna och avgöra själva. Nu tror jag inte att det är någon som tar fel på vilken som är vilken, men det kunde vara trevligt om ni berättade vilken ni tycker låter sämst och förklara varför.

Så helt enkelt, vilket klipp har gått igenom denna billiga ADC och vad är ljudskillnaden?

Klipp 1

Klipp 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den var svår... Frekvensmässigt tycker jag balansen är likvärdig, men 2:an låter något spräcklig efter några omlyssningar. Så jag säger att 1:an är Firebox och 2:an är konsument-A/D:n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...