Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej

Försöker hitta fram ett PC-program för att göra ljudinspelningar.

Programmet måste vara på svenska, och vara extremt enkelt att använda.

Har hittat ett väldigt enkelt och bra program som heter NCH RecordPad, men problemet är att det är på engelska.

Det är inget problem för mig, men det ska även kunna användas av icke engelsk-talande människor.

Alla förslag är välkomna.

// Niklas Asplund

Annons
Posted

Vet inte om jag skulle kalla Audacity för svensk.

Kanske var det något fel på den installationen som jag testade för ett tag sedan, men den översättningen var ju under all kritik..

Andra förslag??

Posted

Kan tänka mig att det inte är helt lätt att översätta sådana program så att det blir begripligt. Branchen använder ju sig oftast av engelska uttryck.

Hur som helst är ju Audacity opensource så om du har bättre förslag på översättning så är det bara att hjälpa till.

Guest tsmalmbe
Posted

Jag kan endastanvända engelska program. Hamnar jag framför MSWord som talar annat språk, navigerar jag på gehör.Talar man inte engelska, kan man lära sig programmet på liknande sätt. Man lär sig vilken plats i menyn gör vad. Är man så ute och cyklar att man inte lär sig "identifiera" ett engelskt ord, och associera det till en funktion, lär inte datorn vara rätt verktyg.

Hittar du ett svenskt program, lär det vara i klass med windows default ljudinspelare (har säkert ett fult svenskt namn som jag inte vet). Satsa på ett enkelt program istället för att satsa på svenska. Inlärningskurvan blir lägre.

Posted
Hittar du ett svenskt program, lär det vara i klass med windows default ljudinspelare (har säkert ett fult svenskt namn som jag inte vet). Satsa på ett enkelt program istället för att satsa på svenska. Inlärningskurvan blir lägre.

SPCS Musikproduktion? 😆

Jo jag håller med dig. Jag känner mig helt lost om program är på svenska. Och jag minns från min barndom att jag hade rätt lätt att navigera runt i engelska program utan att veta vad hälften av orden betydde, de blir ju symboler och man lär sig vad symbolerna leder till för funktion.