Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har en syxfil till min Nord Stage jag vill kunna föra över. I instruktionsboken står det att man ska koppla en midikabel mellan datorn och Nord Stage. Det har jag gjord. Midi out från ljdukortet och midi in i Nord Stage, eftersom datorn ska skicka filen till keyboarden, står så i instruktionsboken. Men i den står det sen bara att man ska föra över filen, men inte hur. Man får med ett program på en cd, men det stödjer inte sysxfiler. Och med det programmet sköts allt med en usb-kabel. Men nu vill jag ju använda midikabeln.

Jag får väl dra iväg ett mail till supporten, men tänkte kolla här först om någon vet hur man gör.

Annons
Posted

Det går även att skicka sysex med de flesta sequenserprogram typ Cubase, Sonar m. fl om du har något sådant.

Posted
Det går även att skicka sysex med de flesta sequenserprogram typ Cubase, Sonar m. fl om du har något sådant.

Okej jovisst har jag det. Har Cubase på Pc:n jag sitter nu, men hur skickar man då?

Posted
Jag kan bara Sonar, så den frågan överlämnar jag till Cubaseexperterna! 😆

Okej tack ändå. Har försökt googlat och läst i manualen men inte hittat hur man ska göra. Help meeee 🙂