Jump to content
Annons

Till ett ställe i lä


rdny

Recommended Posts

LÅTNAMN: Till ett ställe i lä

ARTIST/GRUPP: Andreas

GENRE: Singer/Songwriter/Pop

LÅTLÄNGD: 4:09

KOMPOSITÖR: Andreas Pålsson

PRODUCENT: Andreas Pålsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.9 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Till ett ställe i lä

För ett tag sedan postade jag en skiss på en låt där jag fick lite förslag om att bland annat sänka diskanten på sången och få till lite variation på gitarrerna.

Inspelningsmässigt. Kvalité, är nog det bästa jag kan komma fram till just nu. Kör allt genom en guitarport :rolleyes:. Så håll till godo.

Detta är vad som blev. Hoppas det gillas.

Kommentera gärna.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gulligt. Men lite fyrkantigt. Gitarrpartiet förtydligar detta. Lite ospännande melodi / ackord. Saknar lite nåt som bryter av i melodin. Behöver inte vara mycket, t.ex en e-ton i d-moll. Vet inte vilken tonart låter går i men anta c-dur. Ett c-dur ackord med med en lös h-sträng skulle kanske funka, C-maj (väl?). Alltså antingen att sången följer sin melodi men att ackorden bryter upp lite, eller att ackorden är som de är men att sången går lite djärvare mot ackorden - sas.

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter bra.. men jag stör mig på trummorna, hehe kanske barta är jag, men känns som hi-haten ligger för långt åt höger och och virveln för långt åt vänster... och just att dom slår typ vartannat slag gjode mig helt förvirrad.. 😄😛 men det är en soft skön låt med bra spel och sång..

borde nog kanske skära lite mer diskant på sången.. vissa ess och tt är väldigt vassa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är en bra och välskriven låt!

Men arret är inte bra.

Den är välspelad förutom på några ställen där det inte är så jättetajt.

Delen där du sjunger "Jag har nog aldrig varit så svag som nu", är en del som jag gillar! Är det en refräng? Då bör du förtydliga det på nåt sätt. Då kommer det bli mer action i låten och den kommer inte kännas lika tråkig och slät.

Det låter som om hihaten byter högtalare efter varenda slag. Är mycket störande att lyssna på och tar uppmärksamhet från resten av låten. Lägg den lite till höger och sänk volymen på den. Sången: Du har skurit basen alldeles för högt.

Passar på Jocke Berg, men din röst kräver mer bas för att kunna få mer personlighet. Även sången känns nu tråkig och slät. Det beroende på mixen.

Slutet av låten skulle behöva lite "händelser". Lite mer action, dra på.

När trummorna kommer in bör en virvel höras (mer än nu). Jag saknar de där hårda rimshotsen som får fart på låten. En virvel där skulle vara såå coolt!

lycka till / adama

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...