Jump to content
Annons

Vill du jobba som ljudtekniker/musiker?


lavrell

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
😛 nu börjas det igen, krigarsugna små as är vad ni är ,sätter er på era jävla höga hästar och tror ni vet allt...vilket är mest pinsamt...synd att tråden ballar ur, jag gratulerar återigen/slutligen Osiris för att på så vis visa att jag inte vill tjafsa (det är vissa andra så förbannat duktiga på så fort det bjuds tillfälle...fuckfaces 😄 )

Ha en bra dag ni andra trevliga på forumet!!!

För helvete, Florian.

Läser du inte dina egna inlägg?

Är det någon som är krigarsugen och som sätter sig på höga hästar så är det väl du?

EDIT; i.n.t.e.r.p.u.n.k.t.i.o.n.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Florian le Sage, jag tror på dina åsikter.

Oavsett hur jävla bra coverband är, så spelar dom samma skit hela tiden år efter år.

Lite som Rolling Stones.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyslektisk dumjävel, borde du kallas.
sa Danny cort,vilket påvisar hans nedlåtande attityd gentemot de sämre bemedlade (jag är dock inte dyslektiker) vilket jag tycker luktar fascistoid läggning,äckel!!

Marc,tack för att du låter mig hoppas på världen och vissa klokskaper hos vissa individer trots allt 😛 !!!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre med i ett coverband å lira om det egna inte funkar än att vara med musikpolisen å tönta sig i ett hörn å dömma ut. 🙁
För att lira rock krävs en bra musiker. För att lira RAP krävs en kass uppväxt... Yo yo, my ass!

I rest my case..

Redigerat av oheimeryd
Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) 🙂

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 😄

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😄 Han måste härdas 😄 haha!

Hmm... Min syrra jobbade på Engelen.. Känner du till henne? Nathalie? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) 😕

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 😕

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😕 Han måste härdas 😄 haha!

Hmm... Min syrra jobbade på Engelen.. Känner du till henne? Nathalie? 😕

Schmeikal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre med i ett coverband å lira om det egna inte funkar än att vara med musikpolisen å tönta sig i ett hörn å dömma ut. 😕
För att lira rock krävs en bra musiker. För att lira RAP krävs en kass uppväxt... Yo yo, my ass!

I rest my case..

hmm.. inte mycket till case till att börja med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyslektisk dumjävel, borde du kallas.
sa Danny cort,vilket påvisar hans nedlåtande attityd gentemot de sämre bemedlade (jag är dock inte dyslektiker) vilket jag tycker luktar fascistoid läggning,äckel!!

Marc,tack för att du låter mig hoppas på världen och vissa klokskaper hos vissa individer trots allt 😎 !!!

alltså, du måste få väldigt, väldigt lite uppmärksamhet i ditt riktiga liv Florian....

I varenda tråd (nästan) så ska du jämt käfta emot med en uppkäftig inställning.. Har du aldrig nånting bra att komma med?

Och inte nog med det - Du går även ner till kiss & bajs påhoppen också..

Jag tror du behöver lite tid för dig själv..

Som en vis man en gång sa "För att verkligen se sig själv, så måste du gå ut ur din kropp för att se på hur andra ser dig"

Och jag behöver väl inte ens förklara på hur vissa ser dig här..

Men som en annan vis man också sa en gång

"Allt och alla går att förändra"

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket jag än föraktar coverbandsträsket så finns det uppenbarligen en publik och pengar att tjäna, så jag förstår att de som inte har talang för något annat än musik lätt går den vägen. I sverige är det i stort sett omöjligt att livnära sig på att åka runt och spela eget material.

Men om man har möjlighet till andra sätt att försörja sig och brinner för musiken så tror jag man ska passa sig för att halka in där. Det kommer garanterat ta udden av kreativiteten.

Så är det ju med alla konstnärliga yrken. Jag vet många lovande fotografer som helt lagt av med sitt eget konstfoto eftersom de börjat jobba som produktfotografer och dylikt. Men det är ju lätt att hamna där som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl tycka att idealet är att skriva egen musik och framföra den men samtidigt kan man ju vara intresserad av att ta till sig någon annans låt och göra om arrangemanget helt. Då förstår jag inte riktigt vad det är som inte är kreativt...

Till Florian: Kan ju bara tillägga att från den stunden jag gick med här på forumet har jag ju mestadels sett dig bråka och leka besserwisser i de flesta trådar. Notera att jag säger mestadels och ofta. Alltså inte alltid. Synen man får av dig är att du är gnällig och en aning förbaskad på allt och alla hela tiden. Jag tror nog kanske inte att så är fallet. I sådana fall är det väl mest synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

men oj vad ni bryr er då...man blir ju nästan rörd... 🥰 läs lite fler trådar soundborn så kanske du uttalar dig lite mer nyanserat, gnällig eller ej,alla kan inte vara likadana och eftersom det behövs så kliver jag ibland in i den rollen,inget att bry sig om eller debattera överhuvudtaget,finns ju saker som är roligare/viktigare,eller hur,som tex innebörden och innehållet alltså kontentan av det jag säger,men det är få som greppar denna kod tydligen,fast den är så enkel 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

men oj vad ni bryr er då...man blir ju nästan rörd... 🥰 läs lite fler trådar soundborn så kanske du uttalar dig lite mer nyanserat, gnällig eller ej,alla kan inte vara likadana och eftersom det behövs så kliver jag ibland in i den rollen,inget att bry sig om eller debattera överhuvudtaget,finns ju saker som är roligare/viktigare,eller hur,som tex innebörden och innehållet alltså kontentan av det jag säger,men det är få som greppar denna kod tydligen,fast den är så enkel 😕

Visst finns det saker som är viktigare men det är ju trots allt alla andra som måste stå ut med ditt beteende. Det är nog mest oss det är synd om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte att alla klankar ned på Florian le Sage, han skrev i ett tillägg i denna tråd att han inte direkt gillar coverband dvs han har en mening och står för det vad är så jäkla fel med det?

Att däremot Danny Cort hoppar in och skriver spydiga inlägg som han sedan editerar fint i efterhand är det ingen som märker? 🥰

Det här forumet är även fullt med "klappa-varandra-på-axeln" människor och det verkar ses som något negativt om man kommer med egna åsikter och meningar.

Naja den här tråden har typ spårat ut en änglafis va?

hej då

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) 🙂

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 😆

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😆 Han måste härdas 😄 haha!

Hmm... Min syrra jobbade på Engelen.. Känner du till henne? Nathalie? 😎

Schmeikal?

Yep! 😄 Hon e här hos mig å spelar in lite f.n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte att alla klankar ned på Florian le Sage, han skrev i ett tillägg i denna tråd att han inte direkt gillar coverband dvs han har en mening och står för det vad är så jäkla fel med det?

Att däremot Danny Cort hoppar in och skriver spydiga inlägg som han sedan editerar fint i efterhand är det ingen som märker? 😎

Det här forumet är även fullt med "klappa-varandra-på-axeln" människor och det verkar ses som något negativt om man kommer med egna åsikter och meningar.

Naja den här tråden har typ spårat ut en änglafis va?

hej då

You´re my kind of guy Marc, skönt att höra, hoppet står till vårt förfogande och handhavande av guds lamm som irrar i jämmerdalen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte att alla klankar ned på Florian le Sage, han skrev i ett tillägg i denna tråd att han inte direkt gillar coverband dvs han har en mening och står för det vad är så jäkla fel med det?

Att däremot Danny Cort hoppar in och skriver spydiga inlägg som han sedan editerar fint i efterhand är det ingen som märker? 😎

Det här forumet är även fullt med "klappa-varandra-på-axeln" människor och det verkar ses som något negativt om man kommer med egna åsikter och meningar.

Naja den här tråden har typ spårat ut en änglafis va?

hej då

You´re my kind of guy Marc, skönt att höra, hoppet står till vårt förfogande och handhavande av guds lamm som irrar i jämmerdalen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) 🙂

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 😆

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😆 Han måste härdas 😄 haha!

Hmm... Min syrra jobbade på Engelen.. Känner du till henne? Nathalie? 😎

Schmeikal?

Yep! 😄 Hon e här hos mig å spelar in lite f.n.

Fan va skoj!

Hälsa henne så jättemycket från mig! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) 😆

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 😆

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😆 Han måste härdas 😆 haha!

Hmm... Min syrra jobbade på Engelen.. Känner du till henne? Nathalie? 😕

Schmeikal?

Yep! 😆 Hon e här hos mig å spelar in lite f.n.

Fan va skoj!

Hälsa henne så jättemycket från mig! 🙂

Gjort! Hon hälsar så gött tillbaks! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte att alla klankar ned på Florian le Sage,

//

Det här forumet är även fullt med "klappa-varandra-på-axeln" människor och det verkar ses som något negativt om man kommer med egna åsikter och meningar.

You´re my kind of guy Marc, skönt att höra, hoppet står till vårt förfogande och handhavande av guds lamm som irrar i jämmerdalen 😳

Att forumet har svårt för Florian le S avslöjar tyvärr mer om forumets toleransnivå än vad forumet nog egentligen vill 😆!

Alla ska med kan vemsohelst säga, att påriktigt bjuda med alla tillhör helt annan värld, snack som bara är snack är s.a.s. gratis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här forumet är även fullt med "klappa-varandra-på-axeln" människor och det verkar ses som något negativt om man kommer med egna åsikter och meningar.

Egna åsikter och meningar kommer folk med hela tiden utan att det blir uppror. Men personangrepp, namnkallande och otrevlig ton är en helt annan sak. Sånt har tyvärr Florian ägnat sig åt i många trådar och det är därför de flesta seriösa forummedlemmar har en låg toleransnivå för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...