Jump to content
Annons

Vill du jobba som ljudtekniker/musiker?


lavrell

Recommended Posts

Annons
lycka till i coverträsket...puuuhh...skulle aldrig orka med sånt...förtar ju musiken med alla dessa wannabeesångare som man kräääks på... 😆

ojoj, du har inte hört de bästa coverbanden märker jag 🙂

Det finns så sjukt bra musiker i sveriges coverbandselit som har spelat med allt och alla 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror mig veta att de jag hört inte tillfredställer mig på så vis...övertyga mig om motsatsen...går tyvärr inte...är man en riktig talang pysslar man med eget,eller hur?!?

:rolleyes:

Lyssna på bandet Hitchcocks och säg efteråt att sångaren Micke Westemar (från Westemar & Krieg) sjunger dåligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det var då själva fan att man alltid skall snetolkas Claypool(är det ett utslag av Svenne-mentalitet här::🙂, jag talar givetvis om ALLA musiker/band som är talangfulla nog att bidra med en skön stund på jorden i form av bra låtmtrl...om jag är inräknad bland dessa får väl andra avgöra,vore ju direkt fånigt att säga det själv liksom... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

vore ju direkt fånigt att säga det själv liksom... :rolleyes:

Håller med.

Måste vara min svenneattityd som snetände lite där. 🙂

Men är det inte just svenneattityd att inte kunna påvisa sin egen förträfflighet?

Jänkare och andra brukar vara rätt duktiga på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) :rolleyes:

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

behöver du en som står i vägen, gnäller och dricker kaffe så hojta till  😎

Såna har jag nog av (fast i form av gubbar som är förståsigpåare och dricker öl istället och drar massa termer som inte finns) :rolleyes:

det är jag på pricken, jag har slutat med öl 🙂

haha!

Då får du komma förbi Engelen efter den 25:e September och störa Robert då (Osiris) 😎 Han måste härdas 😄 haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med florian här, även om jag givetvis spelar andras låtar ibland. Och får ju tillägga att claypool uppvisar en beundransvärd attityd, att ödmjuka sig utan att tappa ansiktet. Min största beundran. (Obs, ej skämt.) Hade jag vatt nykter skulle jag kinna uttrycka mig bättre. Men det är både fredag och semester, so fuck it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
jag talar givetvis om ALLA musiker/band som är talangfulla nog att bidra med en skön stund på jorden i form av bra låtmtrl...om jag är inräknad bland dessa får väl andra avgöra

Men det är du ju faktiskt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre med i ett coverband å lira om det egna inte funkar än att vara med musikpolisen å tönta sig i ett hörn å dömma ut. 🤪

suck my dick-prick, vadå musikpolis...skärp dig!!! 😱 tål du inte sanningen så går du och lägger dig pöjk...

HAHAHA!

Vilken sanning? Att det finns tusentals skitbra låtskrivare som aldrig får visa sina alster just för att det är mtv/ztv/RixFM/Megasvål-skiten där ute som bestämmer?

Och att det verkligen är så, att dom som just ger sig fan på att ALDRIG lira cover är just dom som brukar "besserwissra" på krogen. Jag jag jobbat med chefen (för några årsen)på Engelen som tar band från fts mm. Och många av dessa band är riktigt bra musiker å sångare som sjunger skiten av många av "svergies artister"

Och inte fan har dom lyckats. Så för att hålla igång musiken så kanske coverpisset är det enda?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag fattar vad du menar,gillar inte den s.k. musikeliten i lilla Sverige,syftar på bra band överhuvudtaget som definitivt inte florerar på rix/p3 mm mm istället och andra duktiga som sagt...

danny cort,vad menar du egentligen???

har du hört mina låtar och i så fall vart???

gillar du det inte så är det din ensak men jag tror inte du vet vad du pratar om innerst inne 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
danny cort,vad menar du egentligen???

har du hört mina låtar och i så fall vart???

gillar du det inte så är det din ensak men jag tror inte du vet vad du pratar om innerst inne 🤪

Jo det är ju faktiskt min ensak.

Jag har hört dina låtar där du har lagt ut dom för lyssning.

Jag vet mycket väl vad jag pratar om, till skillnad från dig så lyssnar jag på massor av musik i olika genrer och försöker hitta kvaliteter i det mesta. Du å andra sidan är inskränkt och tycker bara att dina egna och en handfull andra artisters material är lyssningsvärt. Världen blir liksom ganska liten då och det är svårt att ha respekt för dina åsikter när du är så oerhört smalt nischad.

Dessutom behöver du lära dig att interpunktera.

Link to comment
Dela på andra sajter

du vet ju inte vad du pratar om Danny,bara för att jag är kräsen betyder det inte att jag inte lyssnar på en massa olika saker-du har helt enkelt missat innebörden i mina inlägg därvidlag,synd om dig att DU är så inskränkt att du väljer att bedöma en annan person utan att lyssna ordentligt på densamma...punkterad ärthjärna borde du kallas 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
punkterad ärthjärna borde du kallas 😳

INTERpunkterad isåfall.

Pinsamt med vuxna människor som inte behärskar det svenska skriftspråket.

EDIT; Dyslektisk dumjävel, borde du kallas.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

danny cort,vad menar du egentligen???

har du hört mina låtar och i så fall vart???

gillar du det inte så är det din ensak men jag tror inte du vet vad du pratar om innerst inne 😉

Jo det är ju faktiskt min ensak.

Jag har hört dina låtar där du har lagt ut dom för lyssning.

Jag vet mycket väl vad jag pratar om, till skillnad från dig så lyssnar jag på massor av musik i olika genrer och försöker hitta kvaliteter i det mesta. Du å andra sidan är inskränkt och tycker bara att dina egna och en handfull andra artisters material är lyssningsvärt. Världen blir liksom ganska liten då och det är svårt att ha respekt för dina åsikter när du är så oerhört smalt nischad.

Dessutom behöver du lära dig att interpunktera.

WORD!

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: nu börjas det igen, krigarsugna små as är vad ni är ,sätter er på era jävla höga hästar och tror ni vet allt...vilket är mest pinsamt...synd att tråden ballar ur, jag gratulerar återigen/slutligen Osiris för att på så vis visa att jag inte vill tjafsa (det är vissa andra så förbannat duktiga på så fort det bjuds tillfälle...fuckfaces 😉 )

Ha en bra dag ni andra trevliga på forumet!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 nu börjas det igen, krigarsugna små as är vad ni är ,sätter er på era jävla höga hästar och tror ni vet allt...vilket är mest pinsamt...synd att tråden ballar ur, jag gratulerar återigen/slutligen Osiris för att på så vis visa att jag inte vill tjafsa (det är vissa andra så förbannat duktiga på så fort det bjuds tillfälle...fuckfaces 😄 )

Ha en bra dag ni andra trevliga på forumet!!!

pajas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...