Jump to content
Annons

Sångerska


Anniessong (oregistrerad)

Recommended Posts

Ingen dålig röst men det låter ganska typiskt en av alla liknande unga sångerskor som sjunger ungefär på samma sätt. T.ex. det där lilla knarret.

Saknar uttryck. Det låter lite sömnigt - fast texten indikerar en annan inställning... tror jag - dock utan att gestalta något. Som om låtens innehåll/budskap saknar betydelse.

Man kan viska fram det, man kan brinna av eld osv. Jag tycker du befinner dig i ingemansland än så länge. Däremot tror jag att du kan mycket bättre, att det finns resurser.

Ja, det var lite gnäll... en sån tur att de flesta var betydligt mer vävilliga  🙂

Haha tack får man väl säga 😛 Lite gnäll kan behövas det med!

Jag måste bara säga att det var ju inte en planerad inspeling..

från att jag fick texten i handen till att den var helt klarr på en skiva tog runt två timmar.. Det var mest för att jag ville testa att sjunga i studion och ha en demo för skojs skull! Jag älskar att sjunga o det har jag alltid gjort!

Jag kan mycket mer än vad jag gav på skivan!

Ge mig bara en brå låt så ska jag bevisa vad jag kan! 🙂

Har nog inget pågång på åtminstone ett halvår, men då du har sådan trevlig inställning så skall jag kolla bland mina gamla försök till vokala pop/jazz saker och se om något kan passa. Den dagen den sorgen 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Anniessong (oregistrerad)
Ingen dålig röst men det låter ganska typiskt en av alla liknande unga sångerskor som sjunger ungefär på samma sätt. T.ex. det där lilla knarret.

Saknar uttryck. Det låter lite sömnigt - fast texten indikerar en annan inställning... tror jag - dock utan att gestalta något. Som om låtens innehåll/budskap saknar betydelse.

Man kan viska fram det, man kan brinna av eld osv. Jag tycker du befinner dig i ingemansland än så länge. Däremot tror jag att du kan mycket bättre, att det finns resurser.

Ja, det var lite gnäll... en sån tur att de flesta var betydligt mer vävilliga  :rolleyes:

Haha tack får man väl säga 😳 Lite gnäll kan behövas det med!

Jag måste bara säga att det var ju inte en planerad inspeling..

från att jag fick texten i handen till att den var helt klarr på en skiva tog runt två timmar.. Det var mest för att jag ville testa att sjunga i studion och ha en demo för skojs skull! Jag älskar att sjunga o det har jag alltid gjort!

Jag kan mycket mer än vad jag gav på skivan!

Ge mig bara en brå låt så ska jag bevisa vad jag kan! 😕

Har nog inget pågång på åtminstone ett halvår, men då du har sådan trevlig inställning så skall jag kolla bland mina gamla försök till vokala pop/jazz saker och se om något kan passa. Den dagen den sorgen 😕

Haha 😳 vad menar du med det?

skulle vara jättesnällt om du kunde kolla runt lite.. : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Läskunnig eller ej, var vänlig och redigera din första tråd med artistnamn åtminstone..

Låten då.. tja.. den låter väl inte speciellt 2006, men eftersom det är en demo för att visa hur du sjunger spelar det kanske inte så stor roll.

Jag tror att din röst behöver hjälp av en sångpedagog och få mer magstöd. Rösten känns relativt trovärdig under verserna, då jag får känslan att du går in i texten med känsla, men resten saknar själ på något sätt och jag får en bild i huvet: flickrum-framför-spegeln-med-hårborste-som-mikrofon..

Vilket inte betyder ett skit egentligen, då jag har en kusin som började så.. och som är etablerade idag. 😏

Jag tycker däremot att du har en passande tonbildning till den här typen av musik, vilket är mycket vunnet när pondusen kickar in 😆

Men som sagt: går du inte hos någon sångpedagog - testa några gånger om du har möjlighet, magstöd och mer kraft i en sångröst kan göra massiv skillnad i slutänden.. speciellt i såna här låtar...

Men det vore kul o höra vad du egentligen kan prestera om du säger att du kan bättre än så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Bra att du håller till i växjötrakten. 😳 Har inget behov av någon sång för tillfället dock, men skulle det dyka upp så ska jag ha dig i åtanke.

Ja, kanon 🙂 låter utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt, skön sång! Tyvärr inte den typ av musik som jag gör... men bra var det.

Tack! Ska jag vara ärlig så är det inte den typen av låt som jag gillar så..

Denna demon var mest för att testa studion.. Bara få känna på lite!

Älskar att sjunga! Skriver du låtar?

Skriver låtar - undviker att sjunga! 😆 Har inte lagt ut så mycket här ännu och egentligen inget jag är nöjd. Jag har - om jag nu skall skylla ifrån mig - haft ett uppehåll med musiken i mer eller mindre 10 år. Så nu skall jag inte bara lära spela igen, försöker dessutom lära mig det här med digital inspelningsteknik; grunden är inte så svår men det är den där biten att få det att låta riktigt bra... 🙂

Förresten - 16 år! Du har ju framtiden för dig, så bra röst vid den åldern är imponerande tycker jag. Jag trodde du var minst 5 år äldre. Minst!

Edit:

Bor också i Växjötrakten, mitt i smeten faktiskt. 😳

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Skön låt, skön sång! Tyvärr inte den typ av musik som jag gör... men bra var det.

Tack! Ska jag vara ärlig så är det inte den typen av låt som jag gillar så..

Denna demon var mest för att testa studion.. Bara få känna på lite!

Älskar att sjunga! Skriver du låtar?

Skriver låtar - undviker att sjunga! 🙂 Har inte lagt ut så mycket här ännu och egentligen inget jag är nöjd. Jag har - om jag nu skall skylla ifrån mig - haft ett uppehåll med musiken i mer eller mindre 10 år. Så nu skall jag inte bara lära spela igen, försöker dessutom lära mig det här med digital inspelningsteknik; grunden är inte så svår men det är den där biten att få det att låta riktigt bra... 😄

Förresten - 16 år! Du har ju framtiden för dig, så bra röst vid den åldern är imponerande tycker jag. Jag trodde du var minst 5 år äldre. Minst!

Edit:

Bor också i Växjötrakten, mitt i smeten faktiskt. :rolleyes:

Hehe okej=) du får säga till om du vill ha en sångerska till dina låtar då 😉

Menar nära o bra när vi bor så nära varandra!

Tack så mycket, jag känner med det att ska man satsa så ska man satsa nu!

Men, det är bara att höra av sig!

Mhv Annie

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Mysig låt, men som andra sagt så låter det lite oengagerat och tillbakahållet. Stämmorna är lite sura ibland. Du passar till musiken, eller den passar dig, bra jobbat! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Mysig låt, men som andra sagt så låter det lite oengagerat och tillbakahållet. Stämmorna är lite sura ibland. Du passar till musiken, eller den passar dig, bra jobbat! 🙂

Mm, jo jag vet.. som sagt så var det en oplanerad inspelning på under två timmar efter att jag fått texten i handen.. o det var mer som en kul grej..

för att testa studion! men tack för inlägg, ska bättra på de 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Mysig låt, men som andra sagt så låter det lite oengagerat och tillbakahållet. Stämmorna är lite sura ibland. Du passar till musiken, eller den passar dig, bra jobbat! 🙂

Mm, jo jag vet.. som sagt så var det en oplanerad inspelning på under två timmar efter att jag fått texten i handen.. o det var mer som en kul grej..

för att testa studion! men tack för inlägg, ska bättra på de 😛

Är du född 1990!?

Oj, det insåg jag inte. Jag fick för mig att du var sisådär över 20 eller nåt 🙂

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Mysig låt, men som andra sagt så låter det lite oengagerat och tillbakahållet. Stämmorna är lite sura ibland. Du passar till musiken, eller den passar dig, bra jobbat! 🙂

Mm, jo jag vet.. som sagt så var det en oplanerad inspelning på under två timmar efter att jag fått texten i handen.. o det var mer som en kul grej..

för att testa studion! men tack för inlägg, ska bättra på de 😄

Är du född 1990!?

Oj, det insåg jag inte. Jag fick för mig att du var sisådär över 20 eller nåt 😛

Kör hårt!

haha jaa=) det ska jag göra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Anniessong (oregistrerad)
Snyggt som fan detta!

Saken att du är väldigt ung är rätt häftigt osså! Hoppas att du blir känd, för det tror jag du har stor möjlighet till!

Tack så jätte mycket=)

Ja, vi får hoppas det! Jobbar på det 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Anniessong (oregistrerad)
LÅTNAMN: Code of Life

ARTIST/GRUPP:Annie Platzer

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jörgen "Leo" Josefsson

PRODUCENT: Jörgen "Leo" Josefsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 256 Kbit/s

STORLEK: 5.03 mb

STATUS: Färdig demo

Har spelat in denna låt i Leos studio i Sth.

Den heter iaf . Code of Life

Jag skulle bli tacksam för lite reaktioner på själva sången !!

Söker nya låtar, texter och musik !!

Någon som behöver en sångerska?? 😕

Bomp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jay Balmorian (oregistrerad)

Kunde inte ladda ner din låt tyvärr.

Har ett intresse av nya sångerskor har studio i Malmö.

E professionel låtskrivare sålt ca 6 miljoner skivor.

Har bolag Karmamusic.

E du iintresserad så kontakta mig på e-mail Jay_Jonsson@Hotmail.com

MVH Jay Balmorian.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som får upp ett HTML dokument när jag laddar ner en låt? galet.... 

du måste högetklicka på länken och välja spara som.. och döpa filen till. "låtnamn.mp3" så kan du lyssna sedan. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
D-jozz (oregistrerad)
LÅTNAMN: Code of Life

ARTIST/GRUPP:Annie Platzer

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jörgen "Leo" Josefsson

PRODUCENT: Jörgen "Leo" Josefsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 256 Kbit/s

STORLEK: 5.03 mb

STATUS: Färdig demo

Har spelat in denna låt i Leos studio i Sth.

Den heter iaf . Code of Life

Jag skulle bli tacksam för lite reaktioner på själva sången !!

Söker nya låtar, texter och musik !!

Någon som behöver en sångerska?? 😆

Jag gilalr din röst. Fast håller med dom andra. Höj ett steg.

Vore kul o sammarbeta med dej om tillfälle med bra låt och möjlighet för inspelning dök upp 😄

Kanske kunde fixxa ihop en "radioplåga"? 🙂

PM:A Vid intresse

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Anniessong (oregistrerad)
LÅTNAMN: Code of Life

ARTIST/GRUPP:Annie Platzer

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jörgen "Leo" Josefsson

PRODUCENT: Jörgen "Leo" Josefsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 256 Kbit/s

STORLEK: 5.03 mb

STATUS: Färdig demo

Har spelat in denna låt i Leos studio i Sth.

Den heter iaf . Code of Life

Jag skulle bli tacksam för lite reaktioner på själva sången !!

Söker nya låtar, texter och musik !!

Någon som behöver en sångerska?? :rolleyes:

Jag gilalr din röst. Fast håller med dom andra. Höj ett steg.

Vore kul o sammarbeta med dej om tillfälle med bra låt och möjlighet för inspelning dök upp 😄

Kanske kunde fixxa ihop en "radioplåga"? 😄

PM:A Vid intresse

Tja..

Är det fortfarande aktuellt ?? Jag är intresserad !

/Annie

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...