Jump to content
Annons

Sångerska


Anniessong (oregistrerad)

Recommended Posts

Anniessong (oregistrerad)

LÅTNAMN: Code of Life

ARTIST/GRUPP:Annie Platzer

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jörgen "Leo" Josefsson

PRODUCENT: Jörgen "Leo" Josefsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 256 Kbit/s

STORLEK: 5.03 mb

STATUS: Färdig demo

Har spelat in denna låt i Leos studio i Sth.

Den heter iaf . Code of Life

Jag skulle bli tacksam för lite reaktioner på själva sången !!

Söker nya låtar, texter och musik !!

Någon som behöver en sångerska?? 😳

Code_of_Life_051025.mp3

Redigerat av Anniessong
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fint! Stundvis tycker jag att det låter lite pressat, som i motsatsen till avslappnat alltså, men på det stora hela tycker jag att det var schysst! Bra låt också, lite ATB-stuk 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Tycker också att du har en bra röst. Möjligen fel tonart för att skapa det som din röst förtjänar..har man låten i fel tonläge så blir det inget tryck i sången..tror att det skulle låta bättre om du fick den i ett helt,möjligen ett och ett halvt tonsteg högre - beroende på var du har begränsningen...Jag hör att du är långt ifrån taket - om du förstår hur jag menar.

Men som sagt - fin röst,med stor potencial!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen hit. Ta en titt i den här tråden.

Sången låter bra, men inte helt perfekt. Jag kan dock inte sätta fingret på exakt vad det är som stör mig. Tror dels att du håller igen lite ibland, samt att du ibland också hamnar lite ur ton.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin sångröst 😉, men det känns som du håller tillbaks den lite för mycket ibland.

Sjung ut!

/Daniel

Låter bra... men det hörs att håller tillbaka. Låter skitbra när du klämmer i lite.

Du kommer garanterat få förslag på samarbete.

Mycket fin röst..

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att du har en bra röst, och skulle förvåna mig också om du inte hittar någon som vill samarbeta 🙂

Nu är ju inte detta riktigt min genre, även om man nästan önskar att det vore när man hör detta 😛

Nog med smicker...

Lägg gärna till lite mer info om dig själv, typ:

Kan du spela in själv (möjliggör samarbete över internet)?

Om inte, är det Stockholmsområdet som gäller?

Vilka genres är intressanta, alternativt, vilka genres är inte intressanta?

Vad har du själv för mål med musiken?

Typ, satsar du stenhårt, eller är det endast en kul grej? Eller kanske något mellanting, en kul grej, som gärna får bli mer om ett tillfälle kommer?

Jaowell, lycka till, finns gott om duktiga producenter som hänger här 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen dålig röst men det låter ganska typiskt en av alla liknande unga sångerskor som sjunger ungefär på samma sätt. T.ex. det där lilla knarret.

Saknar uttryck. Det låter lite sömnigt - fast texten indikerar en annan inställning... tror jag - dock utan att gestalta något. Som om låtens innehåll/budskap saknar betydelse.

Man kan viska fram det, man kan brinna av eld osv. Jag tycker du befinner dig i ingemansland än så länge. Däremot tror jag att du kan mycket bättre, att det finns resurser.

Ja, det var lite gnäll... en sån tur att de flesta var betydligt mer vävilliga 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle eventuellt vara intresserad av ett samarbete...

För närvarande jobbar jag på musiken till ett tv-spel men så snart det är klart kommer jag att börja pitcha låtar igen (förutom diverse filmjobb jag får med jämna mellanrum).

Du kanske behöver lite musik? 😛

Maila mig på johangiannis@gmail.com om du är intresserad, bifoga gärna lite info om dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Du har en vacker röst och ett fint röstläge. Däremot tycker jag du skulle kunna jobba på uttal och fraseringen, som inte känns trovärdig.

Öppna upp lite mer på orden, t.ex Now is the time to use our will. 01:29

Jag jobbar också mycket med att sjunga på andras låtar och projekt. Ett tips är att inte tacka ja till allt du blir erbjuden, utan sjung bara på det som du gillar och får en känsla av. Lätt att bli medryckt när många vill jobba med en.

Men fin röst har du. Hur gammal är du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Fint! Stundvis tycker jag att det låter lite pressat, som i motsatsen till avslappnat alltså, men på det stora hela tycker jag att det var schysst! Bra låt också, lite ATB-stuk 🙂

Tack, jo det förståss.. Jag spelade in denna låten bara för att testa studion..

Så efter jag fått texten i handen o kollat på den så gjorde vi den på 1 ½ timme typ så jag var ju inte så förberedd.. Och jag vet att den min röst inte håller på alla ställen men vi tog det som blev för klockan va mycket och alla ville hem 😛

Vad gillar du för slags musik då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Fin sångröst 😛, men det känns som du håller tillbaks den lite för mycket ibland.

Sjung ut!

/Daniel

Haha, ja.. Men det var lite spänt! Efter jag fått texten i handen så va låten färdig på 1 ½-2 timmar så.. Jag var inte särskillt förberedd.. Jag skulle mest bara testa att sjunga i studion. Jag ger inte allt jag har där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Tjena.

Tycker också att du har en bra röst. Möjligen fel tonart för att skapa det som din röst förtjänar..har man låten i fel tonläge så blir det inget tryck i sången..tror att det skulle låta bättre om du fick den i ett helt,möjligen ett och ett halvt tonsteg högre - beroende på var du har begränsningen...Jag hör att du är långt ifrån taket - om du förstår hur jag menar.

Men som sagt - fin röst,med stor potencial!

MVH

Harmonica mike

Tack så mycket! Nej kanske inte, nu när jag testar att gå upp i ett, ett och ett halvt tonsteg högre så låter det faktiskt bättre 😛

Men när vi spelade in låten så efter jag fick texten tog den 1 ½ timme tills den var färdig så det var ju inget vi planerat.. Mest spexade lite 🙂

Vad sysslar du med? Sjunger du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Skön låt, skön sång! Tyvärr inte den typ av musik som jag gör... men bra var det.

Tack! Ska jag vara ärlig så är det inte den typen av låt som jag gillar så..

Denna demon var mest för att testa studion.. Bara få känna på lite!

Älskar att sjunga! Skriver du låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Hej och välkommen hit. Ta en titt i den här tråden.

Sången låter bra, men inte helt perfekt. Jag kan dock inte sätta fingret på exakt vad det är som stör mig. Tror dels att du håller igen lite ibland, samt att du ibland också hamnar lite ur ton.

Hej! Jag vet att inte tonen riktigt sitter som den ska ibland.. Men denna låten är ju inget avancerat gjort.. Vi spelade in den på under 2 timmar efter jag fått texten i handen.. Så det var mest bara för att testa studion! Vi tog det som det blev bara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Tycker också att du har en bra röst, och skulle förvåna mig också om du inte hittar någon som vill samarbeta 🙂

Nu är ju inte detta riktigt min genre, även om man nästan önskar att det vore när man hör detta 😛

Nog med smicker...

Lägg gärna till lite mer info om dig själv, typ:

Kan du spela in själv (möjliggör samarbete över internet)?

Om inte, är det Stockholmsområdet som gäller?

Vilka genres är intressanta, alternativt, vilka genres är inte intressanta?

Vad har du själv för mål med musiken?

Typ, satsar du stenhårt, eller är det endast en kul grej? Eller kanske något mellanting, en kul grej, som gärna får bli mer om ett tillfälle kommer?

Jaowell, lycka till, finns gott om duktiga producenter som hänger här 🙂

Hejsan 🙂

Tack för allt ditt smicker sånt värmer.. Var inte beredd på så mycket komentarer och inlägg som jag fick! Detta är inte min genre heller om jag ska vara ärlig, denna demon spelade vi in för jag ville testa o sjunga i den!! Jag gillar mer radiomusik 🙂 hehe alltså lite uppsvängiga låtar som september, da buzz, madonna! lite olika så.. Jag älskar att sjunga, det roligaste jag vet och har varit sedan jag var liten. Jag har alltid drömt om att få stå på den stora scenen och uppträda! Men det är en lång väg dit! Min styvbror har en bra studioanläggning hemma som jag särkeligen skulle få vara i!

Det är verkligen inte bara sthlms området som gäller.. Allting hänger på vilka låtar det är och om jag känner att det känns rätt!!

Jag gillar inte genres som tex. H.I.M & nightwish .

Vad gör du då? Skriver du låtar?

Du kan ju ta min hotmail om du har några erbjudande:

Platzer_966@hotmail.com

Annie 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Ingen dålig röst men det låter ganska typiskt en av alla liknande unga sångerskor som sjunger ungefär på samma sätt. T.ex. det där lilla knarret.

Saknar uttryck. Det låter lite sömnigt - fast texten indikerar en annan inställning... tror jag - dock utan att gestalta något. Som om låtens innehåll/budskap saknar betydelse.

Man kan viska fram det, man kan brinna av eld osv. Jag tycker du befinner dig i ingemansland än så länge. Däremot tror jag att du kan mycket bättre, att det finns resurser.

Ja, det var lite gnäll... en sån tur att de flesta var betydligt mer vävilliga 😛

Haha tack får man väl säga 🙂 Lite gnäll kan behövas det med!

Jag måste bara säga att det var ju inte en planerad inspeling..

från att jag fick texten i handen till att den var helt klarr på en skiva tog runt två timmar.. Det var mest för att jag ville testa att sjunga i studion och ha en demo för skojs skull! Jag älskar att sjunga o det har jag alltid gjort!

Jag kan mycket mer än vad jag gav på skivan!

Ge mig bara en brå låt så ska jag bevisa vad jag kan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Inte illa.

Låten är rätt bra.

Bra sjunget, även om det var lite osäkert på lite ställen (ytterst lite dock.) Potential finns det.

Jo ja tror också hela paketet ska upp ett steg eller 1,5.

Hej 🙂 Tack så mycket! Ska jag vara helt ärlig så är det inte min stil av genre..

Men denna demon spelade jag in mest för att testa studion.. det var ingen planerad demo om man säger så😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Jag skulle eventuellt vara intresserad av ett samarbete...

För närvarande jobbar jag på musiken till ett tv-spel men så snart det är klart kommer jag att börja pitcha låtar igen (förutom diverse filmjobb jag får med jämna mellanrum).

Du kanske behöver lite musik? 😛

Maila mig på johangiannis@gmail.com om du är intresserad, bifoga gärna lite info om dig själv.

Hej 🙂 Ja, abslolut! =) låter urkul! Skulle bli superglad! Jag kan skicka lite mer information om mig själv till din mail!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Du bor inte i närheten av Borås?

Vart ute efter någon sångerska som gör det..

Jag bor utanför växjö.. Men jag skulle kunna tänka mig att åka upp till borås om du vill ha en sångerska! Om det är något bra vill säga 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Du har en vacker röst och ett fint röstläge. Däremot tycker jag du skulle kunna jobba på uttal och fraseringen, som inte känns trovärdig.

Öppna upp lite mer på orden, t.ex Now is the time to use our will. 01:29

Jag jobbar också mycket med att sjunga på andras låtar och projekt. Ett tips är att inte tacka ja till allt du blir erbjuden, utan sjung bara på det som du gillar och får en känsla av. Lätt att bli medryckt när många vill jobba med en.

Men fin röst har du. Hur gammal är du?

Tack så mycket 🙂 Ja, jag var ju inte så koncentrerad o lite sressad för klockan var mycket:P så det blev inte till det bästa, men ändå kul att bara ha en demo så😛

Jag är 16 år... Inte så gammal med andra ord, men älskar att sjunga och skulla kunna göra vad som helst för att kanske spela in något mer! Riktigt kul tycker jag att det är! Tack för tipset! Det ska jag tänka på!

Vad gillar du att sjunga för genre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bor inte i närheten av Borås?

Vart ute efter någon sångerska som gör det..

Jag bor utanför växjö.. Men jag skulle kunna tänka mig att åka upp till borås om du vill ha en sångerska! Om det är något bra vill säga 😛

Det är trance musik jag gör. Jag håller på med en låt just nu, dunkar upp senare i demoforumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anniessong (oregistrerad)
Du bor inte i närheten av Borås?

Vart ute efter någon sångerska som gör det..

Jag bor utanför växjö.. Men jag skulle kunna tänka mig att åka upp till borås om du vill ha en sångerska! Om det är något bra vill säga 😛

Det är trance musik jag gör. Jag håller på med en låt just nu, dunkar upp senare i demoforumet.

Okej! Ska bli roligt att höra hur den låter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...