Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Export av en stereofil till wav i Sonar 2 = 17 sek. Samma fil export i Sonar 3 = 4 minuter! Ska det vara så eller har jag missat något?

Annons
Posted

exporten från ett projekt tar tid proportionellt mot cpu-belastning så samma grej bör ta lika lång tid i båda fallen. Du kan ju se om du har hög cpubelastning när du spelar ditt projekt. Har du dither påslaget kanske det tar mer tid.

4 minuter låter mycket om det tog 17sek innan.

Kanske kan du uppdatera Sonar3 och lösa problemet på det viset?

Posted

Jag installerade Sonar 3 som följde med senaste Studio tidningen på samma PC som Sonar 2 och det är samma projekt som jag exporterar ifrån. Installationen hittade de gamla inställningarna, så det borde ju funka lika bra... CPU:n belastas inte mer är i Sonar 2 (om man ser på cpu belastningen i Sonar programmet). Någon som har liknande erfarenhet? Eftersom det skiljer så mycket verkar det väldigt konstigt.

Posted

Hittade felet. Av gammal vana klickade jag bort allt i "Mix enables" (vid export av audio), därav den långsamma exporten. Provade att "sola" spåret istället med allt markerat i "Mix enables" och då går det mycket bättre. Skumt iallafall...