Jump to content
Annons

Grymma högtalare/studiomonitorer?


trancedanne

Recommended Posts

Äh, nu överdriver ni. Jag grovmixar nästn alltid i ett par 300 kronors lurar och min imac's inbyggda högtarare. Fungerar utmärkt. Visserligen så behöver jag göra allt finlir i lite bättre lyssning, men vet man hur man ska jobba och vad man lyssnar efter så räcker hemstereon och lurar ett bra tag. Det tog mig visserligen 3 år att inse detta 😉

Genelec har jag alltid gillat, tills jag själv började jobba med dom. Alldeles för hypade. Tycker dock om äldre modeller från genelec.

Behringer 2031A har jag jobbat med i 4-5 år. Dom är grymma. Lite hängmatta, men ändå sköna att jobba med. Klart man måste referenslyssna på andra ställen också, men det gör man ju oavsett.

Till TS: Jag rekomenderar dig ett par lurar som du trivs med och där du känner att fina favoritlåtar får sitt rätta uttryck. Det är det viktigaste. Därefter så kommer du lära dig jobba med dom.

//F

Redigerat av Sonefors
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mm... men jag tror nog inte att han vill sitta med ett par hörlurar på sig hela tiden. Själv tycker jag att redan en kväll blir drygt. Så ett par begagnade högtalare är mycket skönare att lyssna med än ett par hörlurar. Sen såklart som Sonefors sa, att det finns ju billiga & bra hörlurar. Och med dom kan du ju lyssna med på kvällen. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...