Jump to content
Annons

Bandnamn!


Micke H

Vilket bandnamn ska vi köra med?  

46 röster

  1. 1. Vilket bandnamn ska vi köra med?

    • Descent
      6
    • Tower of Mirrors
      2
    • Handful of Nothing
      12
    • Liquid Mirrors
      1
    • Smokable Innocence
      2
    • Universal Mind
      2
    • Purity
      6
    • Endless Enigma
      2
    • State of Mind
      7
    • Inside Out
      3


Recommended Posts

Hej!

Jag ska starta ett nytt band, där vi bara lirar musik som jag själv gillar! Det vi ska lira är alltså progressiv metal, inspirerat i första hand av Pain of Salvation och Dream Theater men med influenser från alla möjliga olika band.

Vi behöver då alltså ett bandnamn! Ingenting töntigt, men gärna nånting som speglar det vi spelar. Nu får ni bestämma! :rolleyes:

PS. Har ni något annat förslag, får ni gärna komma med det. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Cool. Röstar på Handful of Nothing, dock är det en genre som jag inte lyssnar mycket på som du vet. Men jag gillar namnet för att det i sig visar på en anledning till att existera som band och göra låtar, samtidigt om det visar på självdistans. Men det är bara mina fem ören!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag tycker att Descent är coolt, snabbt, svängigt och enkelt att lägga på minnet.

Snygga bokstäver också, så det ser schysst ut på affischer och konvolut.

EDIT; fast det finns säkerligen ett band med samma namn. Annars är det rätt fräckt att 'låna' bandnamn från sina inspiratörer, typ att sno PoS första bandnamn Reality, lite som en flirt och en snygg referens till genren.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Descent är coolt, snabbt, svängigt och enkelt att lägga på minnet.

Snygga bokstäver också, så det ser schysst ut på affischer och konvolut.

Satt också och vägde just det namnet av samma anledningar, men la det åt sidan eftersom jag associerade det för mycket till spelet med samma namn runt 1997. Å andra sidan behöver det inte sätta käppar i hjulet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min röst föll på State of Mind. Tänkte först välja Handful of Nothing men tänkte sedan på vad elaka recensenter kan göra med det namnet... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog tyvärr att alla namnen är rätt dåliga, utom möjligtvis Handful of Nothing och Universal Mind. Så jag röstar blankt!

Jag tycker att Descent är coolt, snabbt, svängigt och enkelt att lägga på minnet.

Snygga bokstäver också, så det ser schysst ut på affischer och konvolut.

Satt också och vägde just det namnet av samma anledningar, men la det åt sidan eftersom jag associerade det för mycket till spelet med samma namn runt 1997. Å andra sidan behöver det inte sätta käppar i hjulet.

Bra och trevligt spel med schysst musik, för övrigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvraket (oregistrerad)

Alla förslag är galet cheesy. För att sticka ut bör ni välja något som inte låter som alla andra pompösa skinkprinsar i gitarrpederastfacket.

Jag föreslår:

Lynxo-Göranz

Ackisgänget

Kommando Hanna Zetterberg

Gnidarna

Mongos of Krishna

The Battymen

Link to comment
Dela på andra sajter

man ska ju trivas med sitt namn också..

inte bara ta det för att sticka ut..

jag skulle aldrig valt något av dom där namnen.. 😏

(syftar på nattvrakets namn)

Kalla er för Different Age!

skulle jag döpa mitt band till 😎

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten är det ju inget hett tips att heta Inside Out om ni ska köra progrock i stil med PoS. De har ju en låt (eller en hel skiva?) som heter så.

Plus att Neal Morse (från Spock's Beard och Transatlantic) har ett skivbolag som heter så. Inside Out Music

edit: skivan heter "One hour by the concrete lake" - men ja, där finns låten Inside Out. PoS är, eller har i alla fall varit, signade till Inside Out Music...

Redigerat av binary78
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten så hamnade min röst också på "Handful of Nothing". Kalasbra namn i min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Descent är coolt, snabbt, svängigt och enkelt att lägga på minnet.

Snygga bokstäver också, så det ser schysst ut på affischer och konvolut.

Satt också och vägde just det namnet av samma anledningar, men la det åt sidan eftersom jag associerade det för mycket till spelet med samma namn runt 1997. Å andra sidan behöver det inte sätta käppar i hjulet.

Tänkte också på spelet och tyckte därför Descent mer passar till elektronisk musik av nåt slag. 😉

Handful of Nothing låter rätt bra, men efter betatest inser jag att det rullar inte lika lätt på tungan som t.ex Smokable Innocence när man säger det i ett enda snabbt och kort ord - vilket man gör med bandnamn.

Purity är schysst och snappy, men kanske lite rumsrent? Har delade känslor där. Hmmmmmm.

Äh, röstar på Smokable Innocence. Namnet lämnar dessutom öppet för fri tolkan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderade först på Handful of Nothing själv, men alldeles nyss kom jag på var jag fått namnet ifrån: det är en Pain of Salvation-låt! 😄

Så kanske Fistful of Nothing? Mindful of Nothing?

Tack för alla svar dock! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderade först på Handful of Nothing själv, men alldeles nyss kom jag på var jag fått namnet ifrån: det är en Pain of Salvation-låt! 😄

Så kanske Fistful of Nothing? Mindful of Nothing?

Tack för alla svar dock! 😄

Nja, isåfall är det nog bättre att tänka om från början...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...