Jump to content
Annons

Avslappningsmusik


Lät det bra?  

2 röster

  1. 1. Lät det bra?

    • 1.Nej
      0
    • 2.Nja
      1
    • 3.Hyfsat
      1
    • 4.Bra
      0
    • 5.Himmelskt!!
      0


Recommended Posts

Hej hej. Här är ett litet mystiskt verk från mig. Denna gång är det något jag skulle vilja kalla: Ambient-aktig electronisk triphopsmusik. Eller nåt.

I vilket fall så tycker jag själv den är avslappnande, lite enformig kanske.

Har varit lite ful och samplat en Japansk låt som jag använt lite av i början och slutet. Har även använt korta bitar av den inne i låten (nåt slags blåsljud).

Info....

TITEL: Decras dinw in singrp (Originalet heter: ja det kan ni räkna ut)

ARTIST: Electroform

SPELTID: 4:29

FORMAT: MP3

GENRE: Upp till er som lyssnar

LÄNK: LÅTLÄNK

Jag såg att många vill ha lite mer info om maskineriet bakom musiken också. Håller med om att det är kul att veta,,,så:

Låten är skapad i FL-Studio 4. Det har inte använts någon hårdvara, helt enkelt för jag inte äger några studioprylar. Enda plugin som använts är Hypersonic som jag tycker är helt underbar. Det mesta du hör i låten är hypersonic. Några få clickljud eller hihats är FLStudios egna/inbyggda samplingar...Sen som jag nämde tidigare så har jag samplat en Japansk låt (fy mig): Yao-su yong - Sacred wind in spring.

Jahapp tror jag fick med det mesta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jadu EF... detta är ju långt ifrån min smak igentligen.. och kanske jag inte är rätt man att döma... men det skiter jag i och snackar på ett tag till.

Det är ju snyggt för vad det är och man hör tydligt att det är EF... fråga inte hur. men så är det. Dina knorrande ljud och flummiga pip hit å dit...

Den är faktiskt rätt avslappnande... skön atmosfär... skulle funka till en dokumentärfilm om Kinas dalar och risodlingar med helikopterflybyes i solnedgången och dessa hattprydda damer med arslet i vädret och huvudet i risfältsmyllan. nåja.

En trea får du av mig.

edit: stavfel

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Hej,

Jag skulle vilja lägga in en efterlysning. Inte för jag har nåt större hopp om att hitta det jag letar efter men försöka går väl.

Om det är någon på forumet som ser detta och av någon anledning råkar ha något av mina gamla verk sparade (nån gammal studioforumräv kanske har samlat allt som dykt upp här på studio?) så vore jag överlycklig om ni kunde PMa mig om det. Jag har nämligen tappat bort allt musik jag nånsin gjort pga av formatteringar av datorer och slarv med backuper mm.

Det är verkligen hopplöst, servern jag länkade allt ifrån är sedan länge nedlagd, alla musiktjänster jag nånsin laddat upp på har försvunnit... Detta är ett sista tappert försök.

Framförallt är det låten i denna tråd samt en annan vid namn: Turned to stone jag vill åt. De gjordes runt 2003/2004 så det är ett jäkla tag sedan.

MvH

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...