Jump to content
Annons

Printable CDR med vit ovansida eller bara blank?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Funderar på att beställa en bulkpack med cdr för att bränna och för att kunna skriva ut även en bild på den bläckstråleskrivbara sidan.

Nu undrar jag: vilka får man mest problem med att läsa senare i vanliga cd-spelare, när de är både bräda och utskrivna på den skrivbara bildsidan?

Har fått för mig att de där "Printable White cdr" är nån mikromillimeter tjockare än "Printable Silver cdr" och därför kan vara svårare att läsa i vanliga cd-spelare sedan. Men många gånger rekommenderar folk i gemen att man köper "Printable White cdr" för att det är lättare att få bläcket att fastna på det vita, än om skivan bara är silverblank. Men då får man väl sprya på sånt där fixeringsspray tänkte jag, eller räcker inte det? Och det "måste" man väl göra ändå även om man köper en "Printable White cdr"?

Hur ligger det till egentligen?

Förresten, har nån provat MediaProStore? Finns de kvar. Ibland kommer hemsidan upp och ibland inte. Det verkar skumt. Får lite dåliga vibbar, samma sak var det med ett företag för en och annan månad sedan som jag beställde ifrån, men som sedan upphörde och aldrig skickade grejerna... Deras hemsida "råkade" bara finnas kvar ett tag tyvärr...

😆

:musik

Annons
Postat

Du kan inte säga generellt att en skiva är bättre än en annan bara för att den är Printable White eller Silver...

Vissa dye (det reflekterande lagret i skivan) är bättre än andra. Olika cd-spelare kan vara olika känsliga...

Köp ett litet provpaket och testa olika skivor. 😆

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

MediaProStore finns kvar. Beställde senast från dom i fredags och fick grejorna om 8 minuter då Posten öppnar!

Köpte Sonys silver/silver + en massa vita Sleeves.....

musik (oregistrerad)
Postat

Mallorcamange: Gôtt!

🙂

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

ja alltså allt ser bra ut. Använde Canon Pixa 4200 att skriva på skivorna och det blev faktiskt ett resultat över förväntan.....har även kört skivorna i en massa olika cd-spelare/dvd-spelare och de verkar funka.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.